Fields of study
Academic disciplines
History of architecture and design Subject didactics Physical education and sport psychology Media studies and journalism Education Social science in sports
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Fon, Karl Petter;
Vinje, Erlend Ellefsen
(2024).
Sport Education som pedagogisk rammeverk for kroppsøvingsundervisning i en norsk kontekst.
20 p.
Acta Didactica Norden (ADNO).
Vol. 18.
https://doi.org/https://doi.org/10.5617/adno.9927
Fon, Karl Petter; Vinje, Erlend Ellefsen ; Brattenborg, Steinar ; Christensen, Joakim Ekornrød (2024). "Hvis man er god, så er det lettere å gjøre andre gode, og da blir man sett på som en bedre kroppsøvingselev". Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Ed.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. p. 180-201. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen ; Brattenborg, Steinar ; Fon, Karl Petter (2024). Kroppsøvingslæreres forståelse og anvendelse av retningslinjer for karaktersetting. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Ed.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. p. 153-179. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen ; Fon, Karl Petter; Berg-Johnsen, Espen (2024). Kroppsøving som anerkjennende læringsfag. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Ed.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. p. 101-126. Cappelen Damm Akademisk.
Brattenborg, Steinar ; Vinje, Erlend Ellefsen ; Kvikstad, Ingvild ; Vagle, Markus; Wang, Christoffer (2024). Innhold i kroppsøving - hvilke aktiviteter vil elevene ha?. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Ed.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. p. 47-76. Cappelen Damm Akademisk.
Aaring, Vegard Fånes ; Sandell, Martin Blaauw ; Jensen, Rein M. ; Vinje, Erlend Ellefsen (2024). Hvordan forstår lærere og elever et mindre idrettsrettet kroppsøvingsfag?. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Ed.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. p. 21-46. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen ; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw ; Vagle, Markus (2024). Kroppsøving etter fagfornyelsen. ISBN: 9788202822125. 206 p. Cappelen Damm Akademisk.
Aasland, Oda Eline; Aaring, Vegard Fånes ; Kruken , Andrea Hovstein ; Aasland, Markus Johansen; Vinje, Erlend Ellefsen (2024). Kroppsøvingsfagets nedprioriterte områder?. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Ed.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. p. 77-98. Cappelen Damm Akademisk.
Brattenborg, Steinar ; Aaring, Vegard Fånes ; Kvikstad, Ingvild ; Vinje, Erlend Ellefsen (2021). Hvordan oppfatter kroppsøvingslærere at undervisningspraksisen vil kunne påvirkes av fagfornyelsen?. Vinje, Erlend Ellefsen (Ed.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. p. 61-85. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen ; Brattenborg, Steinar ; Skrede, Joar (2021). Bør karakterer avskaffes i kroppsøving?. Vinje, Erlend Ellefsen (Ed.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. p. 166-190. Cappelen Damm Akademisk.