Norwegian version
Fred Carlo Andersen

Fred Carlo Andersen

Fields of study

Academic disciplines

Education   Social sciences   Humanities

Research projects

Completed research projects

Scientific publications

Andersen, Fred Carlo (2024). Skolledarskap för inkludering och likvärdighet i en kontext av språklig och kulturell mångfald. Rönnström, Niclas; Johansson, Olof (Ed.). p. 133-156. Natur och kultur.

Andersen, Fred Carlo ; Seland, Idunn (2024). Skoleleder som tilrettelegger for undervisning i læreplanens tverrfaglige tema. Aas, Marit; Ballangrud, Brit Bolken; Vennebo, Kirsten Foshaug (Ed.). Nye oppgaver og utfordringer for skoleledere. p. 93-106. Fagbokforlaget.

Andersen, Fred Carlo ; Helstad, Kristin (2024). Utvikling av læringsmiljø og relasjonskompetanse - betydning av ledelse. Aas, Marit; Ballangrud, Brit Bolken; Vennebo, Kirsten Foshaug (Ed.). Nye oppgaver og utfordringer for skoleledere. p. 107-120. Fagbokforlaget.

Andersen, Fred Carlo ; Vedøy, Gunn; Dehlin, Erlend (2024). Leadership in uncertainty: Improvisation and positioning in municipal adult education. 20 p. Journal of Adult and Continuing Education.
https://doi.org/10.1177/14779714241247006

Andersen, Fred Carlo (2023). Transformative Leadership for Inclusion and Special Needs Education for Immigrant Students. Hanssen, Natallia Bahdanovich; Harju-Luukkainen, Heidi Katarina; Sundqvist, Christel (Ed.). Inclusion and special needs education for immigrant students in the Nordic countries. p. 87-102. Routledge.

Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo ; Vennebo, Kirsten Foshaug ; Dehlin, Erlend (2022). Ledelse av skoleutvikling - en kunnskapsoversikt. Aas, Marit; Paulsen, Jan Merok (Ed.). Ledelse i fremtidens skole 2. utgave. p. 73-91. Fagbokforlaget.

Andersen, Fred Carlo (2021). Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i to ulike skolekontekster - Bosnia-Hercegovina og Norge. Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug (Ed.). Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. p. 95-118. Fagbokforlaget.

Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo ; Vennebo, Kirsten Foshaug (2020). How school leaders can gain role clarity and grow their leadership identity. Research in Educational Administration and Leadership.
https://doi.org/10.30828/real/2020.2.7

Andersen, Fred Carlo (2018). School Leadership in a European multicultural context. A dream from Disneyland?. Palaiologou, Nektaria; Zembylas, Michalinos (Ed.). Human Rights and Citizenship Education. An Intercultural Perspective. p. 258-279. Cambridge Scholars Publishing.

Andersen, Fred Carlo (2016). Rektorutdanningens potensial i en flerkulturell kontekst :. 21 p. Acta Didactica Norge. Vol. 10.
https://doi.org/10.5617/adno.3934





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete