English version
Konstantinos Amoiropoulos

Konstantinos Amoiropoulos

Fagfelt

Filosofi   Politisk teater   Anvendt teater   Kunstfilosofi   Anvedt teater   Teaterpedagogikk   Prosessdrama   Lek og drama i barnehagen   Drama i skolen   Teater i undervisningen - TIU   Drama og barnelitteratur   Lacan   DRAMA OG TEATER   dramatisk lek   Teater for de yngste   Teater og demokrati

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Amoiropoulos, Konstantinos (2025). On guarding a corpse: reflecting on a drama based on Antigone. Journal for Drama In Education. Vol. 39.

Amoiropoulos, Konstantinos (2024). Site B: Seeking a contemporary approach for drama. Journal for Drama In Education. Vol. 38.

Amoiropoulos, Konstantinos (2024). Challenging Theseus, challenging the curriculum: how the TIE programme of ‘Minotaur’ relates to the school curriculum. Bolton, Christopher; Ballin, Ben (Red.). Creating ‘Schools of Recovery’ testing a partnership model with theatre at its heart. s. 44-69. Big Brum TIE Company.

Amoiropoulos, Konstantinos (2023). Change and Transformation in Drama: Circumventing Denial through the Case of Edward Bond. SARACALOĞLU, Asuman Seda; GÜNDOĞDU, Kerim; VURAL, Ruken AKAR; ALTIN, Üyesi Mehmet (Red.). 11th International Congress On Curriculum & Instruction "Curricula In Line With Current Developments: Education For All" Tam Metin Bildiri Kitabı / Full-Text Congress Proceedings. EPÖDER Yayınları /EPÖDER Publications Eğitim Programları ve Öğretim Derneği /Turkish Association of Curriculum and Instruction Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
https://etkinlik.adu.edu.tr/icci-epok11/webfolders

Amoiropoulos, Konstantinos (2022). Approaching the real: Attempts in early years classrooms. Journal for Drama In Education. Vol. 36.

Amoiropoulos, Konstantinos (2022). An interrupted discussion with Bill Roper. Journal for Drama In Education. Vol. 36.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Amoiropoulos, Konstantinos (2025). Omdefinering av miljøopplæring gjennom linsen til kritisk pedagogikk. 3. internasjonale vitenskapelige konferanse «De 17 bærekraftsmålene i utdanning» Å forme aktive borgere for bærekraft, innovasjon, likestilling og rettferdighet i en verden i endring. University of Western Macedonia, Greece.

Amoiropoulos, Konstantinos (2025). Læreropplæring i bruk av teater for myndiggjøring og integrering av sårbare sosiale grupper. Organisering og veiledning av Erasmus+-programmet organisert av InSIte Drama i samarbeid med KINSEP Roda. InSite Drama og Roda KINSEP.

Amoiropoulos, Konstantinos (2025). Drama som rammeverk for læring og utforskning innen miljøopplæring og utdanning for bærekraft. som rammeverk for læring og utforskning innen miljøopplæring og utdanning for bærekraft. Mastergradsstudier ved agronomiavdelingen innenfor rammen av kurset i miljøopplæring, kommunikasjon og bevissthet. Det europeiske universitetet i Thessaloniki, mastergrad i Hellas..

Amoiropoulos, Konstantinos (2025). European Teachers' Academy for Creative & Inclusive Learning Erasmus+ Teachers’ Academy program. Kostas Amoiropoulos is contributing as a specialist drama education consultant to support InSite Drama in the realisation of it role as partner in the European Teachers' Academy for Creative & Inclusive Learning Erasmus+ Teachers’ Academy program EACEA.A / A.2 – Skills and Innovation call webpage: https://european-acadimia.eu/. InSite Drama.

Amoiropoulos, Konstantinos (2025). EXPloring and Educating Cultural literacy Through Art.

Amoiropoulos, Konstantinos (2025). The theatre of Edward Bond. Lectures on the Theatre of Edward Bond on HPV, DRA 303A Dramapedagogik and DRA 311. Høgskule På Vestlandet HPV Bergen.

Amoiropoulos, Konstantinos (2024). Drama as a context of learning and exploration. Nettseminar om drama som en kontekst for læring og utforskning.. Mastergradsstudier ved agronomiavdelingen innenfor rammen av kurset i miljøopplæring, kommunikasjon og bevissthet. Det europeiske universitetet i Thessaloniki, mastergrad i Hellas..

Amoiropoulos, Konstantinos (2024). Antigony: Guarding a corpse: seeking an angle of connection for developing being in role. The NATD Conference 2024. Being in learning: Making Text Meangful! . NATD .

Amoiropoulos, Konstantinos (2024). The uses of objects in drama. Conference FORUM, Kava Theatre in Education Association, Budapest. Conference FORUM, Kava Theatre in Education Association, Budapest. fórum'24 programfüzet by kavaszinhaz7 - Issuu . FORUM, Kava Theatre in Education Association.

Amoiropoulos, Konstantinos (2024). Process drama: planning, internal coherence and the angle of connection. Jian Xue's Online Seminars. Jian Xue International Education and Culture Institute .





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.