English version
Tron Inglar

Tron Inglar

Fagfelt

Veiledning   Erfaringslæring   Empirisk forskning   Karriereveiledning   Bedriftspedagogikk

Vitenskapelige publikasjoner

Inglar, Tron (2015). Kyndighetsformer og yrkespedagogiske prinsipper. Eikeland, Olav; Hiim, Hilde; Schwencke, Eva (Red.). Yrkespedagogiske perspektiver. s. 94-113. Gyldendal Akademisk.

Inglar, Tron (2015). Erfaringslæring. ISBN: 9788283140415. 138 s. Portal forlag.

Inglar, Tron (2015). Erfaringslæring i yrkesopplæringen - hva er det, og kan det forebygge frafall?. Inglar, Tron (Red.). Erfaringslæring. s. 19-43. Portal forlag.

Inglar, Tron (2014). Proficiency Forms and Vocational Pedagogical Principles. Journal of the International Society for Teacher Education. Vol. 18.
https://hdl.handle.net/10642/2538

Inglar, Tron (2011). Læreplanforskning og dokumentanalyse. Berg, Tove; Walstad, Pål Henning Bødtker (Red.). Om å tolke og forstå tekster. s. 59-84. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Inglar, Tron (2011). Yrkesfaglærere og elever i et globalisert samfunn. Nordic Journal of Vocational Education and Training. Vol. 1.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458x.11v1i1a4

Inglar, Tron (2005). Hvilke kyndighetsformer er sentrale i yrkesopplæring og yrkesfaglærerutøvelse?. Karlsen, Geir; Krogstad, Atle (Red.). FoU i praksis 2005. Konferanserapport. NTNU Program for lærerutdanning.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Inglar, Tron (1997). Lærer og veileder: om pedagogiske retninger, veiledningsstrategier og veiledningsteknikker. ISBN: 9788200229308. 193 s. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Inglar, Tron (2013). Leonardo da Vinci – Education of career counsellors around Europe. Manual and material to be used in the education. 45 s. Aspekt.

Inglar, Tron (2012). Leonardo da Vinci - Evaluation of the third EVOKE project meeting and of the first year of the project. Vesterålen: Opus. 7 s. Opus.

Inglar, Tron (2009). Erfaringslæring og yrkesfaglærere: en kvalitativ studie. ISBN: 9788248804871. OsloMet - storbyuniversitetet.
http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_10

Inglar, Tron ; Bjerknes, Ellen; Lappen, Reidun; Tobiassen, Tov (2002). Learning and counselling : experiential learning, mentoring, reflective and other strategies of counselling different models of planning and organisation of counselling awareness and communication in counselling : for vocational and general teachers, especially those in teacher education. ISBN: 9788248800217. 95 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Inglar, Tron ; Lundborg, Inge Marie; Manni, Eeva; Ólafsson, Pàll (1999). Veiledning av yrkesfaglærere i praksisdelen av utdanningen : rapport fra et fellesnordisk FoU-arbeid i Nordisk ministerråds yrkespedagogiske FoU program 1997/98. 42 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Inglar, Tron (2016). Career guidance in a refugee and migrant context. Erasmus+ RefuSkills&RefuNEET Kick-Off meeting. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Inglar, Tron (2016). Career guidance for young refugees. Conference of the International Association of Educational and Vocational Guidance (IAEVG). IAEVG.
http://www.iaevgconf2016.es/index.php/en/

Inglar, Tron (2016). Dualism formal - informal Learning. Master student´s formal and non-formal learning. NERA . University of Helsinki.

Inglar, Tron (2016). Master student´s formal and in-formal learning. Konferanse. NORDYRK - nordisk nettverk for yrkesdidaktisk og yrkespedago.

Inglar, Tron (2016). Arbeid som mentor for nyutdannete og -tilsatte kollegaer. Nettverksmøte. Universitetet i Nord.

Inglar, Tron (2016). Hope and reflection. Konferanse. Euroguidance in Czech Republic.

Inglar, Tron (2016). Dualism formal - informal learning. Nordic Educational Research Association (NERA). University of Helsinki.

Inglar, Tron (2015). Innledning. Inglar, Tron (Red.). Erfaringslæring. Portal forlag.

Inglar, Tron (2015). Career Counseling in Norway and Education at HiOA. Euroguidance. http://euroguidance.eu/about-us/centres/czech-republic/.

Bjørnestad, Elisabeth ; Inglar, Tron ; Jensen, Inger Kristine ; Aarsæther, Finn (2013). Transfer in the Norwegian educational system - from kindergarten to apprentice - a pilot study. NERA 41st Conference. Nordic Educational Research Association.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.