English version
Elisabeth Almaz Berger Eriksen

Elisabeth Almaz Berger Eriksen

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Eriksen, Elisabeth Almaz Berger (2025). The psychological learning environment in conflict situations between kindergarten teachers and children in Zambian kindergartens. Learning Environments Research.
https://doi.org/10.1007/s10984-025-09528-1

Eriksen, Elisabeth Almaz (2021). A Child-Centred Discourse in Zambian Kindergartens?. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/njcie.4148

Debalkie, Demelash Kassaye; Eriksen, Elisabeth Almaz (2019). Challenges facing the implementation of children’s rights in primary schools in Ethiopia. Journal of the European Teacher Education Network (JETEN). Vol. 14.
https://www.jeten-online.org/index.php/jeten/artic

Eriksen, Elisabeth Almaz ; Lindboe, Inger Marie (2008). Barns rett til medvirkning- i kirken. Prismet. Vol. 59.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Eriksen, Elisabeth Almaz (2008). ASSISTStructured in-service training for pre school assistants and pre-school teachers.Report on workpackage 2By Elisabeth Almaz Eriksen. 12 s. http://www.tjorn.se/assist.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Eriksen, Elisabeth Almaz ; Kassaye, Demelash (2018). Challenges facing the implementation of children’s rights in school settings in Ethiopia. Project Seminary. Oslo Metropolitan University.

Eriksen, Elisabeth Almaz ; Kassaye, Demelash (2018). An Assessment on the Implementation of Children`s Rights in School Settings in Ethiopia. ETEN Conference. Rotterdam University of Applied Sciences.

Eriksen, Elisabeth Almaz (2017). Introduksjon til et forskning og utviklingsprosjekt knyttet til partnerbarnehager i sør med vekt på konsekvenser av eurosentrisme kritikk med hensyn til didaktisk arbeid i barnehager i det globale sør. Studentinvolvering i fou;Samling før studenter skal på praksis og studieopphold ved barnehager i det globale sør. Barnehagelærerutdanningen.

Eriksen, Elisabeth Almaz (2017). Forslag til rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver mangler kritiske forbehold knyttet til kartlegging og formulering av spesifikke mål for enkeltbarn i barnehagen. Faglig og politisk møte om forslag til ny rammeplan for barnehagen. Pedagogikk seksjonen ved institutt for barnehagelærerutdanni.

Tkachenko, Elena; Eriksen, Elisabeth Almaz (2017). Action Research- a relevant approach in the Beyond Access project?. Research Workshop. Addis Ababa and Bahir Dar University.

Eriksen, Elisabeth Almaz (2017). Children`s Rights in light of the Norhed project: Beyond Access: Improving Quality of Early Years Reading Instructions in Ethiopia and South Sudan. Konferansebidrag- Faglig presentasjon. Addis Ababa University.

Eriksen, Elisabeth Almaz (2016). Introduksjon til et forsknings- og utviklingsprosjekt knyttet til partnerbarnehagene i sør og studentinvolvering. Studentinvolvering i FOU.

Eriksen, Elisabeth Almaz (2016). An introduction to my research on quality issues in a sample of kindergardens in Zambia. Presentasjonsmøte mellom nytilsatte fou professorer og fou gruppen; mangfold, oppvekst og inkludering, samt nye professorer på blu. Barnehagelærerutdanningen på HIOA.

Eriksen, Elisabeth Almaz (2015). Stor diskrepans mellom oppfattet og operasjonalisert læreplan i Zambiske barnehager?. GIPS SEMINAR. Global og interkulturell kompetans. via praksis i sør .

Eriksen, Elisabeth Almaz ; Eriksen, Dag-Håkon (2015). Oppsummering og refleksjon over arbeidsområder og prosesser vi jobbet med som rådgivere på Tabor College i Etiopia i 2012-2014. Samling for tidligere rådgivere. Santabakkva.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.