Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre
I forskningsprosjektet TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre, vil vi undersøke hva læreres profesjonelle kompetanse innebærer og få bedre forståelse for hvordan lærerstudenter kan utvikle kompetanser for framtiden.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Lucy, Ajambo; Nabaggala, Justine; Øgrim, Leikny
(2021).
Linking Teaching and Training Methods: Classroom Teaching vis-a-vis Workplace Training within the Hospitality Industry.
International Journal of Research and Innovation in Social sciences.
Vol. V.
https://www.rsisinternational.org/virtual-library/...
Carm, Ellen; Johannesen, Monica; Luitel, Bal Chandra; Øgrim, Leikny; Phyak, Prem (2021). Reflections and Culminations. Carm, Ellen; Johannesen, Monica; Luitel, Bal Chandra; Øgrim, Leikny; Phyak, Prem (Red.). Innovative Technologies and Pedagogical Shifts in Nepalese Higher Education. Chapter 14. s. 253-261. Brill|Sense.
Carm, Ellen; Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny (2021). Appropriation of Online Distance Learning in Nepal. Carm, Ellen; Johannesen, Monica; Luitel, Bal Chandra; Øgrim, Leikny; Phyak, Prem (Red.). Innovative Technologies and Pedagogical Shifts in Nepalese Higher Education. Chapter 4. s. 42-61. Brill|Sense.
Carm, Ellen; Johannesen, Monica; Luitel, Bal Chandra; Øgrim, Leikny; Phyak, Prem
(2021).
Innovative Technologies and Pedagogical Shifts in Nepalese Higher Education.
ISBN: 9789004448865.
266 s.
Brill|Sense.
https://brill.com/view/title/57616
Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny (2020). The role of multidisciplinarity in developing teachers’ professional digital competence. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) . Vol. 4.
Giæver, Tonje Hilde; Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny (2020). Klasseledelse med digitale verktøy: Hvem har regien – læreren, elevene eller digitale medier?. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Kapittel. Gyldendal Akademisk.
Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny; Hatlevik, Ove Edvard (2019). Perspectives on teachers' professional digital competence. Chova, L. Gómez (Red.). ICERI2019 Proceedings. kapittel.
Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny
(2018).
Identifying Social Presence in Student Discussions on Facebook and Canvas.
Technology, Knowledge and Learning
.
Vol. 24.
https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10758...
Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny (2017). Utfordringer ved publisering i sosiale medier. Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Red.). Digital Dømmekraft. Kapittel 8. Gyldendal Akademisk.
Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny (2016). Facebook, Canvas and Social Presence in Online Discussions. Gómez Chova, L.; López Martínez, A.; Candel Torres, I. (Red.). ICERI2016 Proceedings. 9th International Conference of Education, Research and Innovation. Paper. s. 5806-5813. Associated University Presses.