English version
Mai Lill Suhr

Mai Lill Suhr

Vitenskapelige publikasjoner

Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Ødegaard, Marianne; Olufsen, Magne; Kjærnsli, Marit; Suhr, Mai Lill (2023). Studying the quality of inquiry-based teaching in science classrooms. A systematic video study of inquiry-based science teaching in primary and lower-secondary schools. International Journal of Science Education.
https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2213386

Gregers, Tone Fredsvik; Lunde, Mai Lill Suhr (2021). Students' understanding of the cell and cellular structures. Nordic Studies in Science Education (NorDiNa). Vol. 17.
https://doi.org/10.5617/NORDINA.7306

Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Olufsen, Magne; Lunde, Mai Lill Suhr ; Sæleset, Johannes (2021). Ulike dilemmaer knyttet til utforskende undervisning i naturfag. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.

Lunde, Mai Lill Suhr ; Sæleset, Johannes; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Olufsen, Magne; Ødegaard, Marianne (2021). Forskningsdesign og metode. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.

Lunde, Mai Lill Suhr ; Sæleset, Johannes; Karlsen, Solveig; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena; Olufsen, Magne; Ødegaard, Marianne (2021). Hvordan vurdere undervisningskvalitet i naturfag. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.

Karlsen, Solveig; Kersting, Magdalena; Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Olufsen, Magne; Lunde, Mai Lill Suhr ; Sæleset, Johannes (2021). Kjennetegn på utforskende undervisning i naturfag. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.

Karlsen, Solveig; Kersting, Magdalena; Lunde, Mai Lill Suhr (2021). Elevdeltakelse i et aldersblandet klasserom. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.

Olufsen, Magne; Lunde, Mai Lill Suhr ; Kjærnsli, Marit (2021). Praktiske aktiviteter i naturfag - muligheter for økt elevaktivitet og faglig fordypning?. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.

Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Lunde, Mai Lill Suhr (2021). Hvordan lykkes med å integrere nettbrett i praktiske forsøk?. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.

Lunde, Mai Lill Suhr ; Karlsen, Solveig; Kersting, Magdalena (2021). Hva kan vi forske på? Om å utvikle forskbare spørsmål i klasserommet. Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena (Red.). Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Gudmundsdottir, Greta Björk; Brevik, Lisbeth M.; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerard; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard ; Isaksen, Anja Ramfjord; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Mathé, Nora Elise Hesby; Roe, Astrid; Skarpaas, Kaja Granum ; Stovner, Roar Bakken ; Suhr, Mai Lill (2024). Å gi rom for variasjon og valgfrihet, mens vi venter på digital dømmekraft. ISBN: 9788294119011. 159 s. Universitetet i Oslo.

Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerke (Gerard); Evertsen, Ingrid; Goldschmidt-Gjerløw, Beate ; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard ; Isaksen, Anja Ramfjord; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Mathé, Nora Elise Hesby; Siljan, Henriette Hogga; Stovner, Roar Bakken ; Suhr, Mai Lill (2023). Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. ISBN: 9788269249842. 137 s. Universitetet i Oslo.
https://www.uv.uio.no/ils/forskning/prosjekter/edu

Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Karlsen, Solveig; Kersting, Magdalena; Lunde, Mai Lill Suhr ; Olufsen, Magne; Sæleset, Johannes (2021). Tett på naturfag i klasserommet (Linking Instruction in Science & Student Impact). 113 s. Utdanningsdirektoratet.

Lunde, Mai Lill Suhr (2012). Multi-national Gene Expression Profiling of Oral Squamous Cell Carcinomas. Biological Pathways Regardless of Differences Related to Life-style and Ethnicity. ISBN: 9788230819562. Universitetet i Bergen.
http://www.uib.no/info/dr_grad/2012/Lunde_MaiLillS



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Suhr, Mai Lill (2023). Livsmestring i naturfagsklasserommet. Faglig-Pedagogisk dag. Universitetet i Oslo.

Suhr, Mai Lill (2023). Livsmestring i naturfagsklasserommet. Faglig-Pedagogisk dag. Universitetet i Oslo.

Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Doetjes, Gerke (Gerard); Mathé, Nora Elise Hesby; Dodou, Katherina; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Isaksen, Anja Ramfjord; Hatlevik, Ove Edvard ; Suhr, Mai Lill ; Hartvigsen, Kirsten Marie (2023). Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?. Domus Bibliotheka. Universitetet i Oslo.
https://www.uio.no/om/aktuelt/universitetsplassen/

Erdal, Silje Førland; Brataas, Gøril; Lunde, Mai Lill Suhr (2019). Elever som læringsstøtte for hverandre. Forelesning PPU3520D. Institutt for lærerutdanning og skoleforskning.

Lunde, Mai Lill Suhr ; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik (2018). Student teachers’ perspective of representations in science teaching and learning. 9ICOM 2018. University of Southern Denmark.

Lunde, Mai Lill Suhr ; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik (2018). Representations and Students Teachers’ Experiences from Teacher Practice. NARST 91st Annual International Conference. NARST .

Lunde, Mai Lill Suhr ; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik (2017). Lærerstudenters erfaringer med bruk av representasjoner i praksis. NFSUN 2017. NTNU.

Suhr, Mai Lill ; Dysvik, Bjarte; Vasstrand, Endre N.; Amaratunga, Asoka N.; Warnakulasauriya, Saman; Ibrahim, Salah Osman (2005). Gene Expression Profile in Oral Cancers: Multicountry study. Genes and Cancer 2005, Warwick, England.

Suhr, Mai Lill ; Dysvik, Bjarte; Vasstrand, Endre N.; Amaratunga, Asoka N.; Warnakulasauriya, Saman; Ibrahim, Salah Osman (2005). Gene expression profile in oral cancers from Sri Lanka. Oral Oncology. Vol. 41;1.

Suhr, Mai Lill (2005). Mikromatriser i detektering, diagnostisering og klassifisering av oral cancer. NTF's Landsmøte 2005.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.