Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan ; Thun, Cecilie (2023). Dilemmaer og muligheter ved ny organisering og arbeidsdeling. Konsekvenser for profesjonalitet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 151-160. Fagbokforlaget.
Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan (2023). Prosjektet og prosessen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 45-63. Fagbokforlaget.
Slåtten, Mette Vaagan (2023). Identitet, lojalitet og profesjonalitet. Barnehagemyndighetens syn på konkurranse i barnehagefeltet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 161-181. Fagbokforlaget.
Larsen, Ann Kristin
;
Slåtten, Mette Vaagan
(2020).
Styrerblikk på foreldreundersøkelser i barnehagen.
Utbildning & lärande.
Vol. 14.
http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1472719/
Slåtten, Mette Vaagan (2019). Förskolechefens ansvar och roll - från en bland likar till en tydlig och kompetent ledare. Malmberg, Kristina; Arnqvist, Anders (Red.). s. 47-68. Gleerups Utbildning AB.
Larsen, Ann Kristin
;
Slåtten, Mette Vaagan
(2017).
Jeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråk.
Nordisk barnehageforskning.
Vol. 14(8).
https://doi.org/10.7577/nbf.1811
Kasin, Olav
;
Slåtten, Mette Vaagan
(2015).
Likestilt og forskjellig? Om menn og likestilling i barnehagen.
Nordisk barnehageforskning.
Vol. 9.
https://doi.org/10.7577/nbf.1212
Larsen, Ann Kristin ; Slåtten, Mette Vaagan ; Lundestad, Magritt ; Kise, Marianne (2015). Municipal regulation of early childhood education and care institutions. Pulkkinen, Seppo; Kanervio, Pekka; Risku, Mika (Red.). More trust, less control - less work? : culture of trust as a basis of educational leadership and school improvement. University of Jyväskylä.
Larsen, Ann Kristin
;
Slåtten, Mette Vaagan
(2014).
Mot en ny pedagogisk lederrolle og lederidentitet?.
1 s.
Nordisk barnehageforskning.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/nbf.541
Larsen, Ann Kristin
;
Slåtten, Mette Vaagan
(2013).
Fra tradisjonell organisasjonsmodell til resultatenhetsmodell – hvordan opplever tilsatte i barnehagen den nye organisasjonsmodellen?.
Pareliussen, Ingar; Moen, Bente Bolme; Reinertsen, Anne Beate; Solhaug, Trond (Red.).
Proceedings of FoU i praksis 2012 : conference proceedings. Trondheim, 23. og 24. april 2012. s. 145-154.
Akademika forlag.
http://hdl.handle.net/10642/2006