Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Helhetlig tilnærming til økt studentutveksling ved barnehagelærerutdanningen (HETBLU)
HETBLU-prosjekt har som mål å styrke kultur for internasjonalisering og økt studentutveksling ved barnehagelærerutdanning.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Fangen, Katrine ; Thun, Cecilie (2024). Ambivalens og endring. Unge norsksomaliske kvinner snakker om omskjæring. Johansen, R. Elise B (Red.). Kvinnelig omskjæring/kjønnslemlestelse i Norge; Kunnskap og praksis. s. 123-152. Universitetsforlaget.
Thun, Cecilie ; Onsrud, Line Marie ; Sund, Kristin Amine (2023). Ubehag som ressurs. Kritisk mangfoldsledelse av profesjonelle læringsfellesskap i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 201-226. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Thun, Cecilie (2023). Innledning. Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 13-28. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Johannessen, Charlotte (2023). Metode. Kollektiv kunnskapsutvikling i et kvalitativt forskningsprosjekt. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 29-44. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Førde, Elisabeth (2023). Hvor går grensene mellom praktiske og pedagogiske oppgaver?. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 103-127. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan ; Thun, Cecilie (2023). Dilemmaer og muligheter ved ny organisering og arbeidsdeling. Konsekvenser for profesjonalitet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 151-160. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie
;
Onsrud, Line Marie
(2023).
Mangfold som honnørord eller maktkritikk?
Forståelser av mangfold i
barnehagelærerutdanningen.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.4.7
Thun, Cecilie
(2023).
Team Leadership and Diversity in Norwegian Early Childhood
Education and Care.
Modise, Matshediso; Fonsen, Elina; Heikka, Johanna; Phatudi, Nkidi; Bøe, Marit; Phala, Thembi (Red.).
Global Perspectives on Leadership in Early Childhood Education. s. 127-140.
Helsinki University Press (HUP).
https://doi.org/https://doi.org/10.33134/HUP-20-8
Johannessen, Charlotte U ; Thun, Cecilie (2023). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. ISBN: 9788245044300. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie
(2019).
Excellent and gender equal? Academic motherhood and 'gender blindness' in Norwegian academia.
Gender, Work & Organization.
https://doi.org/10.1111/gwao.12368