Research groups
Research projects
-
Holistic approach to increased student exchange in early childhood education (HETBLU)
The HETBLU project aims to strengthen the culture for internationalization and increased student exchange at early childhood institutions.
Publications and research
Scientific publications
Thun, Cecilie ; Førde, Elisabeth (2023). Hvor går grensene mellom praktiske og pedagogiske oppgaver?. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 103-127. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Thun, Cecilie (2023). Innledning. Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 13-28. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Johannessen, Charlotte (2023). Metode. Kollektiv kunnskapsutvikling i et kvalitativt forskningsprosjekt. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 29-44. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Onsrud, Line Marie ; Sund, Kristin Amine (2023). Ubehag som ressurs. Kritisk mangfoldsledelse av profesjonelle læringsfellesskap i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 201-226. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan ; Thun, Cecilie (2023). Dilemmaer og muligheter ved ny organisering og arbeidsdeling. Konsekvenser for profesjonalitet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 151-160. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte U ; Thun, Cecilie (2023). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. ISBN: 9788245044300. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie
(2019).
Akademisk karriere som "risikosport". Midlertidighet i et kjønnsperspektiv.
Søkelys på arbeidslivet.
Vol. 36.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-7989-2019-01-02
Thun, Cecilie
(2019).
Excellent and gender equal? Academic motherhood and 'gender blindness' in Norwegian academia.
Gender, Work & Organization.
https://doi.org/10.1111/gwao.12368
Thun, Cecilie
(2018).
Å «bære» sitt kjønn. Kjønnet organisasjonskultur innenfor realfag.
Tidsskrift for kjønnsforskning.
Vol. 42.
https://doi.org/10.18261/issn.1891-1781-2018-01-02
Thun, Cecilie
(2015).
Grenser for norskhet? Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 99.
http://hdl.handle.net/10642/2958