Research groups
Research projects
-
Holistic approach to increased student exchange in early childhood education (HETBLU)
The HETBLU project aims to strengthen the culture for internationalization and increased student exchange at early childhood institutions.
Publications and research
Scientific publications
Fangen, Katrine ; Thun, Cecilie (2024). Ambivalens og endring. Unge norsksomaliske kvinner snakker om omskjæring. Johansen, R. Elise B (Ed.). Kvinnelig omskjæring/kjønnslemlestelse i Norge; Kunnskap og praksis. p. 123-152. Universitetsforlaget.
Thun, Cecilie ; Onsrud, Line Marie ; Sund, Kristin Amine (2023). Ubehag som ressurs. Kritisk mangfoldsledelse av profesjonelle læringsfellesskap i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 201-226. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Thun, Cecilie (2023). Innledning. Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 13-28. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Johannessen, Charlotte (2023). Metode. Kollektiv kunnskapsutvikling i et kvalitativt forskningsprosjekt. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 29-44. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Førde, Elisabeth (2023). Hvor går grensene mellom praktiske og pedagogiske oppgaver?. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 103-127. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan ; Thun, Cecilie (2023). Dilemmaer og muligheter ved ny organisering og arbeidsdeling. Konsekvenser for profesjonalitet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 151-160. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie
;
Onsrud, Line Marie
(2023).
Mangfold som honnørord eller maktkritikk?
Forståelser av mangfold i
barnehagelærerutdanningen.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.4.7
Thun, Cecilie
(2023).
Team Leadership and Diversity in Norwegian Early Childhood
Education and Care.
Modise, Matshediso; Fonsen, Elina; Heikka, Johanna; Phatudi, Nkidi; Bøe, Marit; Phala, Thembi (Ed.).
Global Perspectives on Leadership in Early Childhood Education. p. 127-140.
Helsinki University Press (HUP).
https://doi.org/https://doi.org/10.33134/HUP-20-8
Johannessen, Charlotte U ; Thun, Cecilie (2023). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. ISBN: 9788245044300. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie
(2019).
Excellent and gender equal? Academic motherhood and 'gender blindness' in Norwegian academia.
Gender, Work & Organization.
https://doi.org/10.1111/gwao.12368