Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Leadership Conflicts in staffgroups Mentoring in Early Childhood Institutions
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Lundestad, Magritt (2024). "Who am I?" Drawing the 5 Columns of Identity as a Supervisor. ANSE European Journal for Supervision and Coaching.
Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan (2023). Prosjektet og prosessen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 45-63. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan ; Thun, Cecilie (2023). Dilemmaer og muligheter ved ny organisering og arbeidsdeling. Konsekvenser for profesjonalitet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Ed.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. p. 151-160. Fagbokforlaget.
Lundestad, Magritt
(2023).
Owners’ Governance of Directors’ Mentoring Practices in Early Childhood Education and Care Centres in Norway.
Modise, Matshediso; Fonsen, Elina; Heikka, Johanna; Phatudi, Nkidi; Bøe, Marit; Phala, Thembi (Ed.).
Global Perspectives on Leadership in Early Childhood Education. p. 267-282.
Helsinki University Press (HUP).
https://doi.org/https://doi.org/10.33134/HUP-20-16
Lundestad, Magritt (2021). Styrere om spenninger i dobbeltrollen som leder og veileder i barnehagen. Larsen, Ann Sofi; Luthen, Geir Sverre; Ulla, Bente (Ed.). Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. p. 55-88. Gyldendal Akademisk.
Lundestad, Magritt ; Hannevig, Lise ; Skogen, Eva (2020). Pedagogisk leder i barnehagen: Samhandling, organisering og dialog. ISBN: 9788245019681. 274 p. Fagbokforlaget.
Klages, Wiebke
;
Lundestad, Magritt
;
Sundar, Paul Robert
(2019).
Mentoring of Newly Qualified Teachers in Early Childhood Education and Care Centres: Individual or organizational orientation?.
International Journal of Mentoring and Coaching in Education.
https://doi.org/10.1108/IJMCE-02-2019-0040
Lundestad, Magritt (2019). Veiledningsfortellinger: Om ledelse og personalsamarbeid i barnehagen. ISBN: 9788245019773. Fagbokforlaget.
Lundestad, Magritt (2019). Förskolan som lärande organisation - möjligheter och utmaningar som förskolechef. Malmberg, Kristina; Arnqvist, Anders (Ed.). p. 127-150. Gleerups Utbildning AB.
Lundestad, Magritt (2015). Studentmentorordninger i høyere utdanning – en mulighet for gjensidig læring mellom studenter. Jonsmoen, Kari Mari; Greek, Marit (Ed.). Språkmangfold i utdanningen. p. 236-257. Gyldendal Akademisk.