Fields of study
Subject areas
Sustainable developement Pedagogy Cultural diversity Religious diversity Parents participation
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Syed, Bushra Fatima; Tuset, Elly Herikstad
(2021).
Engasjement for matfaglig arbeid hos pedagogisk ledelse i mangfoldige bybarnehager.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Ed.).
Barn i by. Kapittel 9. p. 155-169.
Universitetsforlaget.
https://www.universitetsforlaget.no/barn-i-by
Byhring, Anne Kristine; Syed, Bushra Fatima
(2021).
Flere tilnærminger til utdanning for bærekraftig utvikling i en mangfoldig by.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Ed.).
Barn i by. Kapittel 7. p. 119-132.
Universitetsforlaget.
https://www.universitetsforlaget.no/barn-i-by
Becher, Aslaug Andreassen; Nutti, Laila Aleksandersen; Syed, Bushra Fatima (2019). Place sensitive pedagogy and the importance of traditional knowledges in Sámi early childhood institutions. Kroeger, janice; Myers, Casey Y; Morgan, Katy (Ed.). Nurturing Nature and the Environment with Young Children. chapter 4. Routledge.
Tkachenko, Elena; Giæver, Katrine; Bratland, Kari; Syed, Bushra Fatima
(2015).
"Marginalisert eller synliggjort"? Flerspråklige barnehageansattes kompetanse og rolle.
Norsk pedagogisk tidsskrift
.
Vol. 3-4.
https://www.idunn.no/file/pdf/66791541/marginalise...
Syed, Bushra Fatima (2009). Den pakistanske foreldregruppen i barnehagen - homogen eller heterogen?. Fajersson, Karin Elise; Karlsson, Eivind; Becher, Aslaug Andreassen; Otterstad, Ann Merete (Ed.). Grip sjansene! Profesjonskompetanse, barn og kulturelt mangfold. Del 2. p. 154-170. Cappelen Damm Akademisk.