Research groups
Publications and research
Scientific publications
Bustos, Marcela Montserrat Fonseca; Bang, Anne-Linn; Ahmed, Usma; Giæver, Katrine (2022). Dobbelt matpakke og termos med kakao: minoritetsforeldres perspektiver på friluftsliv i barnehagen. Neegaard, Henrik; Krempig, Inger Wallem (Ed.). Barnehagens friluftsliv. Cappelen Damm Akademisk.
Giæver, Katrine; Tkachenko, Elena
(2020).
Mot en ny satsing på flerspråklighet – en analyse av språkpolitiske føringer i barnehagens styringsdokumenter.
18 p.
Nordic Studies in Education.
Vol. 40.
https://doi.org/10.23865/nse.v40.2442
Giæver, Katrine
(2020).
Tilgang til fellesskap i den flerkulturelle barnehagen.
Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
Vol. 38.
https://doi.org/10.5324/barn.v38i2.3705
Giæver, Katrine (2020). Dialogisk praksis i hypermangfoldige barnehager. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 104.
Giæver, Katrine; Jones, Liz
(2020).
Putting Arendt, Bakhtin and atmosphere to work: Exploring different paths concerning the language development of multilingual children.
Contemporary Issues in Early Childhood.
https://doi.org/10.1177/1463949120925895
Giæver, Katrine
(2019).
Å gi rom for muslimske barns tilnærming til faste i barnehagen.
16 p.
Prismet.
Vol. 70.
https://doi.org/10.5617/pri.7508
Giæver, Katrine (2018). Språklig samhandling med de yngste barna i barnehagen- et pedagogisk perpektiv. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Ed.). Barnehagepedagogiske linjeskift. p. 107-118. Fagbokforlaget.
Giæver, Katrine; Løberg, Hege Støylen Kvalbein (2018). Livsveven- små barns danning gjennom tid og rom. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Ed.). Barnehagepedagogiske linjeskift. p. 121-132. Fagbokforlaget.
Giæver, Katrine (2018). Å skape fortellinger i den multikulturelle barnehagen. Østrem, Solveig (Ed.). Barnehagen som samfunnsinstitusjon. p. 106-123. Cappelen Damm Akademisk.
Giæver, Katrine; Jones, Liz
(2016).
Hannah Arendt and Norwegian Muslim Children’s Schooling: in pursuit of democratic practices.
International Journal of Inclusive Education.
Vol. 21.
https://doi.org/10.1080/13603116.2016.1243737