Research groups
Research projects
-
Beyond access: improving quality of early years reading instructions in Ethiopia
The objective of the project is to improve the quality of education for primary grades in Ethiopian schools.
-
Holistic approach to increased student exchange in early childhood education (HETBLU)
The HETBLU project aims to strengthen the culture for internationalization and increased student exchange at early childhood institutions.
Publications and research
Scientific publications
Karlsson, Eivind
(2024).
Lille Ting er seg selv. En småbarnsbildebok i et transspråkrom.
Nordisk barnehageforskning.
Vol. 21.
https://doi.org/10.23865/nbf.v21.623
Haaland, Gunnar
;
Karlsson, Eivind
;
Øgreid, Anne Kristine
;
Ommundsen, Åse Marie
(2021).
Exploring a Challenging Picturebook Gospel in the Classroom.
Ommundsen, Åse Marie; Haaland, Gunnar; Kümmerling-Meibauer, Bettina (Ed.).
Exploring Challenging Picturebooks in Education: International Perspectives on Language and Literature Learning. p. 203-228.
Routledge.
https://www.routledge.com/Exploring-Challenging-Pi
Dybvik, Hilde ; Karlsson, Eivind (2020). Måltidet som kulturarena for barn og voksne. Dybvik, Hilde; Karlsson, Eivind (Ed.). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. p. 7-23. Fagbokforlaget.
Dybvik, Hilde ; Karlsson, Eivind (2020). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. ISBN: 9788245032024. 238 p. Fagbokforlaget.
Karlsson, Eivind (2020). Bordvers for barn. Dybvik, Hilde; Karlsson, Eivind (Ed.). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. p. 23-45. Fagbokforlaget.
Czyzak, Iwona; Karlsson, Eivind (2020). Winnie, Tigli og Basia. Apollinsk/dionysisk diskurs i tre europeiske barnebøker om svært søte ting. Dybvik, Hilde; Karlsson, Eivind (Ed.). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. p. 89-109. Fagbokforlaget.
Karlsson, Eivind (2018). Literature for Children with Special Needs - A Complex Landscape. Haugen, Torgeir; Skjerdingstad, Kjell Ivar (Ed.). Children and Young People, Aesthetics and Special Needs. An Interdisciplinary Approach. p. 447-475. Vidarforlaget AS.
Haugen, Torgeir ; Karlsson, Eivind (2017). Fra fastlagt livsbane til prosjektets åpne horisont. Mat og dannelse i barnelitteraturen. Wilhelmsen, Britt Unni (Ed.). Mat- og måltidsaktiviteter i barnehagen. p. 155-169. Universitetsforlaget.
Karlsson, Eivind (2017). Hva sier reven? Mediedanning med utgangspunkt i en multimodal tekst. Garmann, Nina Gram; Ommundsen, Åse Marie (Ed.). Danne og utdanne. Litteratur, språk og samtale. p. 15-34. Novus Forlag.
Karlsson, Eivind ; Czyzak, Iwona (2017). Riddles as Language Experiences I: Wilinski, Jaroslaw og Joanna Stolarek (red.) 2017: Norm and Anomaly in Language, Literature and Culture. S. 31-48. Frankfurt am Main: Peter Lang. ISBN: 978-3-631-67515-1. 17 p. Peter Lang Publishing Group. Vol. 10.