Fields of study
Academic disciplines
Subject didactics Humanities Nordic literature General education
Research groups
Research projects
Ongoing research projects
-
Holistic approach to increased student exchange in early childhood education (HETBLU)
The HETBLU project aims to strengthen the culture for internationalization and increased student exchange at early childhood institutions.
Completed research projects
-
Beyond access: improving quality of early years reading instructions in Ethiopia
The objective of the project is to improve the quality of education for primary grades in Ethiopian schools.
Publications and research
Scientific publications
Karlsson, Eivind
(2024).
Lille Ting er seg selv. En småbarnsbildebok i et transspråkrom.
Nordisk barnehageforskning.
Vol. 21.
https://doi.org/10.23865/nbf.v21.375
Haaland, Gunnar
;
Karlsson, Eivind
;
Øgreid, Anne Kristine
;
Ommundsen, Åse Marie
(2021).
Exploring a Challenging Picturebook Gospel in the Classroom.
Ommundsen, Åse Marie; Haaland, Gunnar; Kümmerling-Meibauer, Bettina (Ed.).
Exploring Challenging Picturebooks in Education: International Perspectives on Language and Literature Learning. p. 203-228.
Routledge.
https://www.routledge.com/Exploring-Challenging-Pi
Karlsson, Eivind (2020). Bordvers for barn. Dybvik, Hilde; Karlsson, Eivind (Ed.). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. p. 23-45. Fagbokforlaget.
Czyzak, Iwona; Karlsson, Eivind (2020). Winnie, Tigli og Basia. Apollinsk/dionysisk diskurs i tre europeiske barnebøker om svært søte ting. Dybvik, Hilde; Karlsson, Eivind (Ed.). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. p. 89-109. Fagbokforlaget.
Dybvik, Hilde ; Karlsson, Eivind (2020). Måltidet som kulturarena for barn og voksne. Dybvik, Hilde; Karlsson, Eivind (Ed.). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. p. 7-23. Fagbokforlaget.
Dybvik, Hilde ; Karlsson, Eivind (2020). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. ISBN: 9788245032024. 238 p. Fagbokforlaget.
Karlsson, Eivind (2018). Literature for Children with Special Needs - A Complex Landscape. Haugen, Torgeir; Skjerdingstad, Kjell Ivar (Ed.). Children and Young People, Aesthetics and Special Needs. An Interdisciplinary Approach. p. 447-475. Vidarforlaget AS.
Karlsson, Eivind ; Czyzak, Iwona (2017). Riddles as Language Experiences I: Wilinski, Jaroslaw og Joanna Stolarek (red.) 2017: Norm and Anomaly in Language, Literature and Culture. S. 31-48. Frankfurt am Main: Peter Lang. ISBN: 978-3-631-67515-1. 17 p. Peter Lang Publishing Group. Vol. 10.
Karlsson, Eivind (2017). Hva sier reven? Mediedanning med utgangspunkt i en multimodal tekst. Garmann, Nina Gram; Ommundsen, Åse Marie (Ed.). Danne og utdanne. Litteratur, språk og samtale. p. 15-34. Novus Forlag.
Haugen, Torgeir ; Karlsson, Eivind (2017). Fra fastlagt livsbane til prosjektets åpne horisont. Mat og dannelse i barnelitteraturen. Wilhelmsen, Britt Unni (Ed.). Mat- og måltidsaktiviteter i barnehagen. p. 155-169. Universitetsforlaget.