Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Helhetlig tilnærming til økt studentutveksling ved barnehagelærerutdanningen (HETBLU)
HETBLU-prosjekt har som mål å styrke kultur for internasjonalisering og økt studentutveksling ved barnehagelærerutdanning.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Thun, Cecilie ; Førde, Elisabeth (2023). Hvor går grensene mellom praktiske og pedagogiske oppgaver?. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 103-127. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Thun, Cecilie (2023). Innledning. Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 13-28. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Johannessen, Charlotte (2023). Metode. Kollektiv kunnskapsutvikling i et kvalitativt forskningsprosjekt. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 29-44. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie ; Onsrud, Line Marie ; Sund, Kristin Amine (2023). Ubehag som ressurs. Kritisk mangfoldsledelse av profesjonelle læringsfellesskap i barnehagen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 201-226. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan ; Thun, Cecilie (2023). Dilemmaer og muligheter ved ny organisering og arbeidsdeling. Konsekvenser for profesjonalitet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 151-160. Fagbokforlaget.
Johannessen, Charlotte U ; Thun, Cecilie (2023). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. ISBN: 9788245044300. Fagbokforlaget.
Thun, Cecilie
(2019).
Akademisk karriere som "risikosport". Midlertidighet i et kjønnsperspektiv.
Søkelys på arbeidslivet.
Vol. 36.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-7989-2019-01-02
Thun, Cecilie
(2019).
Excellent and gender equal? Academic motherhood and 'gender blindness' in Norwegian academia.
Gender, Work & Organization.
https://doi.org/10.1111/gwao.12368
Thun, Cecilie
(2018).
Å «bære» sitt kjønn. Kjønnet organisasjonskultur innenfor realfag.
Tidsskrift for kjønnsforskning.
Vol. 42.
https://doi.org/10.18261/issn.1891-1781-2018-01-02
Thun, Cecilie
(2015).
Grenser for norskhet? Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 99.
http://hdl.handle.net/10642/2958