Kort om
Johnny Hyunh er universitetslektor ved barnehagelærerutdanningen på OsloMet. Hyunh er utdannet barnehagelærer med over 10 års yrkeserfaring fra barnehagen som assistent og pedagogisk leder/barnehagelærer.
Hyunh underviser blant annet innenfor disse emnene:
- Barns utvikling, lek og læring
- Digital kompetanse i barnehagen
I tillegg til det overnevnte jobber Hyunh med ulike prosjekter knyttet til utviklingsarbeid i barnehager/bydeler i Oslo innen for Regional ordning for kompetanseheving i barnehage.
Utover undervisning- og utviklingsbarbeid i barnehager er Johnny Hyunh aktiv medlem i forskergruppen: Ledelse, veiledning og organisasjonsbygging. Samtidig jobber han med egne forskningsprosjekter knyttet til barns hverdagsliv og rutiner i barnehagen.
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Hyunh, Johnny ; Brennhovd, Maria (2024). Hvilke dilemmaer opplever studenter knyttet til ledelse av mangfold i barnehager, . Fakultetskonferansen LUI-LS. LUI.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2024). Rekruttering til barnehagelærerutdanningen: Studenters motivasjon for valg av studie. Fakultetskonferansen LUI-LS. LUI.
Hyunh, Johnny
;
Torsnes, Elise
(2023).
Pedagogisk dokumentasjon.
https://www.youtube.com/watch?v=sjAEMtRKGMU
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2022). Barnehagens arbeidsmåter.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2022). Barnehagens verdigrunnlag.
Hyunh, Johnny (2022). Barnehageansatte må ha kunnskap om bruk av nettbrett. Første steg.
Hyunh, Johnny (2019). Lek under lupen - kritisk diskursanalyse av "Rammeplan for barnehagen". 109 s. OsloMet - storbyuniversitetet.