Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2024). Barn og unge i midten: Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. ISBN: 9788205586611. 334 s. Gyldendal Akademisk.
                
    Kaldahl, Anne-Grete
; 
    Skotheim, Torhild
; 
    Johannessen, Baard
                 (2023).
                 Lærerstudenters opplevelse av sammenheng mellom undervisning og praksis.
                
                
            Thorjussen, Ingfrid M.; Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.).
                         Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv.                 s. 244-260.    
                 Fagbokforlaget.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.55669/oa211015
        
Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. ISBN: 9788205498181. 376 s. Gyldendal Akademisk.
Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Et lag rundt eleven og læreren. Johannessen, Baard; Skotheim, Torhild (Red.). Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. s. 18-43. Gyldendal Akademisk.
                
    Johannessen, Baard
; 
    Kaldahl, Anne-Grete
; 
    Skotheim, Torhild
                 (2018).
                 Refleksjonsøkter og trekantsamarbeid i «tur-retur»- praksis.
                
                
            
                
                
                                     Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.7577/sjvd.2618
        
Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2017). Foreløpig utgave av Barn og Unge i Midten. ISBN: 9788205508859. 160 s. Gyldendal Akademisk.
                
    Skotheim, Torhild
; 
    Johannessen, Baard
; 
    Kaldahl, Anne-Grete
                 (2016).
                 En lærende praksistrekant.
                
                
            
                
                
                                     Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
            
                    
                 Vol. 1.
                        
    https://doi.org/10.7577/sjvd.1730