English version
Baard Johannessen

Baard Johannessen

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2024). Barn og unge i midten: Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. ISBN: 9788205586611. 334 s. Gyldendal Akademisk.

Kaldahl, Anne-Grete ; Skotheim, Torhild ; Johannessen, Baard (2023). Lærerstudenters opplevelse av sammenheng mellom undervisning og praksis. Thorjussen, Ingfrid M.; Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. s. 244-260. Fagbokforlaget.
https://doi.org/10.55669/oa211015

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. ISBN: 9788205498181. 376 s. Gyldendal Akademisk.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Et lag rundt eleven og læreren. Johannessen, Baard; Skotheim, Torhild (Red.). Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. s. 18-43. Gyldendal Akademisk.

Johannessen, Baard ; Kaldahl, Anne-Grete ; Skotheim, Torhild (2018). Refleksjonsøkter og trekantsamarbeid i «tur-retur»- praksis. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2618

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2017). Foreløpig utgave av Barn og Unge i Midten. ISBN: 9788205508859. 160 s. Gyldendal Akademisk.

Skotheim, Torhild ; Johannessen, Baard ; Kaldahl, Anne-Grete (2016). En lærende praksistrekant. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD. Vol. 1.
https://doi.org/10.7577/sjvd.1730



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild ; Kalleson, Runa (2024). Kapittel 1. Et lag rundt eleven og læreren. Johannessen, Baard; Skotheim, Torhild (Red.). Barn og unge i midten: Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst.. Gyldendal Akademisk.

Johannessen, Baard ; Kaldahl, Anne-Grete ; Skotheim, Torhild (2023). Hvordan få til en bedre praksis i lærerutdanningen - lærerstudentene svarer. Bedre Skole.

Johannessen, Baard ; Kalleson, Runa (2023). Interact - utvikling av TPS emner ved OsloMet. TPS konferansen . Universitetet i Agder.

Johannessen, Baard ; Holte, elisabeth (2022). Tverrfaglig satsing ble parallelle sololøp. Bedre Skole.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2021). Kan Interact i profesjonsutdanningene bidra til at barn og unge får et bedre oppveksttilbud?. Barn og unge på tvers konferansen. Oslomet.

Johannessen, Baard (2021). Er regional støtte og veiledningsressurs til nytte for tverrsektorielt arbeid i kommunene?. Barn og unge på tvers konferansen. Oslomet.

Skotheim, Torhild ; Magnus, Ellen Merethe ; Johannessen, Baard (2021). Kan INTERACT i profesjonsutdanningene gi barn og unge et bedre oppveksttilbud?. Barn på tvers.

Johannessen, Baard (2019). Barnevernet - en akilleshæl i kommunalt tverrfaglig arbeid.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild ; Holst-Jæger, Julie Ek (2019). Samarbeid om elever på tvers. Bedre Skole.
https://www.utdanningsnytt.no/diverse/utdanning-so

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2019). Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i skolen - behovet for en begrepsavklaring. Bedre Skole.
https://www.utdanningsnytt.no/diverse/utdanning-so





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.