Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Vindenes, Urd; Laake, Signe ; Eiesland, Eli Anne (2025). Lexical change is the only constant: Language change in Norwegian lower secondary school textbooks. Pedagogical Linguistics.
Vindenes, Urd;
Eiesland, Eli Anne
(2024).
Oppdagelsesreiser i grammatikken: utforskende tilnærminger til språket som system.
Norsklæreren.
https://static1.squarespace.com/static/5d00b418d9c
Fløgstad, Guro Nore; Eiesland, Eli Anne (2023). The implementation of linguistics in Norwegian curricula and teacher education programmes. Corr, Alice (Red.). Theoretical linguistics in the pre-university classroom. Oxford University Press.
Eiesland, Eli Anne
;
Laake, Signe
(2023).
Fra ordklassestafett til språkforskere: Norsklæreres refleksjoner om grammatikkundervisning.
ELLA – Education, Literature, Language – Utdanning, litteratur, språk.
https://doi.org/10.58215/ella.1
Fløgstad, Guro Nore;
Eiesland, Eli Anne
(2019).
Gender shift in a Norwegian diminutive construction.
Nordic Journal of Linguistics.
Vol. 42.
https://doi.org/10.1017/S0332586519000040
Eiesland, Eli Anne
; Lind, Marianne
(2017).
Hva er en grevlingby? En undersøkelse av hvordan nylagde sammensetninger fortolkes av personer med og uten afasi.
Norsk tidsskrift for logopedi.
Vol. 63.
http://hdl.handle.net/10852/58893
Kristoffersen, Kristian Emil; Bleses, Dorthe; Wehberg, Sonja; Jørgensen, Rune Nørgaard;
Eiesland, Eli Anne
; Henriksen, Laila Yvonne; Simonsen, Hanne Gram
(2013).
The use of the Internet in collecting CDI data - an example from Norway.
Journal of Child Language.
Vol. 40.
https://doi.org/10.1017/S0305000912000153
Kristoffersen, Kristian Emil; Simonsen, Hanne Gram;
Eiesland, Eli Anne
; Henriksen, Laila Yvonne
(2012).
Utvikling og variasjon i kommunikative ferdigheter hos barn som lærer norsk – en CDI-basert studie.
Norsk tidsskrift for logopedi.
Vol. 58.
http://hdl.handle.net/10852/26293
Eiesland, Eli Anne
; Lind, Marianne
(2012).
Compound nouns in spoken language production by speakers with aphasia compared to neurologically healthy speakers: An exploratory study.
Clinical Linguistics & Phonetics.
Vol. 26.
https://doi.org/10.3109/02699206.2011.607376