Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Religionsvitenskap, religionshistorie Andre pedagogiske fag
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Iversen, Ragnhild Laird (2024). Døden på Noahs ark. Risiko og mulighetsrom ved lekbasert undervisning i KRLE. Rosland, Kristine Toft; Iversen, Ragnhild Laird; Eriksen, Eli-Anne Vongraven (Red.). Begynneropplæring i KRLE. s. 139-155. Cappelen Damm Akademisk.
Rosland, Kristine Toft; Iversen, Ragnhild Laird ; Eriksen, Eli-Anne Vongraven (2024). Begynneropplæring i KRLE. ISBN: 9788202798192. Cappelen Damm Akademisk.
Iversen, Ragnhild Laird
(2023).
Identification, Silence, Separation, and Imagination: Children’s Navigations of Christmas in a Religiously Diverse Norwegian Kindergarten.
13 s.
Education Sciences.
Vol. 13.
https://doi.org/10.3390/educsci13111077
Iversen, Ragnhild Laird
(2022).
The convivial concealment of religion: Navigating religious diversity during meals in early childhood education – A Norwegian case.
15 s.
British Journal of Religious Education.
https://doi.org/10.1080/01416200.2022.2138829
Iversen, Ragnhild Laird
(2021).
Rampenissen i barnehagen: Formidling og forhandling av ikke-empiriske figurers ontologiske status i adventstiden.
32 s.
DIN - Tidsskrift for religion og kultur.
https://hdl.handle.net/11250/2772482
Iversen, Ragnhild Laird (2021). Lydliggjøring av mangfold i barnehagen. Horrigmo, Kirsten Johansen; Rosland, Kristine Toft (Red.). Fagdidaktikk for SRLE : Barnehagens fagområder kunnskapsgrunnlag og arbeidsmåter. s. 189-201. Cappelen Damm Akademisk.
Iversen, Ragnhild Laird
(2020).
Religion i Nav. Variasjoner i bakkebyråkraters vurderinger av religiøse reservasjoner.
Tidsskrift for velferdsforskning.
Vol. 23.
https://doi.org/10.18261/issn.0809-2052-2020-02-02
Iversen, Ragnhild Laird
; Krogstad, Kari
(2020).
Julevandring og yogakurs. Hvem definerer religion i barnehagen?.
14 s.
Prismet.
Vol. 71.
https://doi.org/10.5617/pri.8000