English version
Wiebke Klages

Wiebke Klages

Vitenskapelige publikasjoner

Klages, Wiebke ; Lundestad, Magritt ; Sundar, Paul Robert (2019). Mentoring of Newly Qualified Teachers in Early Childhood Education and Care Centres: Individual or organizational orientation?. International Journal of Mentoring and Coaching in Education.
https://doi.org/10.1108/IJMCE-02-2019-0040

Klages, Wiebke ; Fransson, Göran; Gustafsson, Christina (2008). Newly Qualified Teachers in Northern Europe - Comparative Perspectives on Promoting Professional Development. ISBN: 9789197489331. 193 s. Gävle University Press.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Foss, Else; Hyrve, Geir; Klages, Wiebke ; Sataøen, Svein Ole (1998). Lokalt utviklingsarbeid i barnehagen. ISBN: 9788200029861. 188 s. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Klages, Wiebke ; Bingham, Gary; Os, Ellen (2017). Final Report: Creating University and Community Partnerships to Improve the Quality of Teacher Education: Coordination, Collaboration and Data Utilization. 8 s. Senter for Internasjonalisering av utdanning.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Klages, Wiebke ; Naustheller, Henna (2019). Sluttvurdering i praksisopplæring. Veiledningskonferansen 2019. Høgskolen i Innlandet.

Klages, Wiebke ; Os, Ellen ; Bingham, Gary (2018). Cooperating Teachers As Teacher Educators: Examinations Of An Early Childhood Professional Learning Project To Support Preservice Teachers’ Field Experiences. ECER 2018. EERA.

Klages, Wiebke ; Os, Ellen (2016). early Childhood Teacher Education and Quality in Norwegian Early Childhood Education and Care. Georgia State University.

Klages, Wiebke ; Lorentzen, Ranveig Sofie (2015). Norwegen. Oberhuemer, Pamela (Red.). s. 42-47. Die Weiterbildungsinitiative Frühpädagogische Fachkräfte.
http://www.weiterbildungsinitiative.de/publikation

Klages, Wiebke ; Lorentzen, Ranveig Sofie (2015). Fra gap mellom teori og praksis til sammenhengen og samarbeid mellom ulike læringsarenaer i barnehage-lærerutdanningenF. FoU i praksis 2015 .

Jansen, Anne ; Klages, Wiebke ; Lundestad, Magritt ; Sund, Annette (2014). Nyutdannede politi, barnehagelærere og barnevernpedagoger - profesjonskvalifisering etter endt utdanning. NORDPRO-konferanse. HiOA.

Klages, Wiebke ; Lundestad, Magritt ; Sundar, Paul Robert (2014). Mentoring in Kindergartens:Individual or Organizational Learning?. NERA 42ndCongress. Nordic Edcucational Reserach Association (NERA).

Klages, Wiebke ; Lundestad, Magritt ; Sundar, Paul Robert; Thoresen, Marianne (2013). Principals as Mentors of Newly Qualified Preschool teachers - Challenges and Dilemmas. ATEE annual conference in 2013; . Association for Teacher Education in Europe (ATEE) ; .

Hedegaard, Egon; Klages, Wiebke (2012). Methods of dialogue in mentoring. Supporting New Teachers in Europe; Induction of New Teachers . Tallin University; NQT-COME (NORDplus prosjekt); INNOTE; .

Bjerkholt, Eva; Klages, Wiebke (2011). Veiledning av nyutdannede lærers betydning for kvalitet i lærerutdanningen. Årlig konferanse for nettverket for praksisansvarlige og ledere i lærerutdanningen i Norge. Høgskolen i Oslo.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.