Formidling
Klages, Wiebke; Naustheller, Henna
(2019).
Sluttvurdering i praksisopplæring.
Veiledningskonferansen 2019. Høgskolen i Innlandet.
Klages, Wiebke; Os, Ellen; Bingham, Gary
(2018).
Cooperating Teachers As Teacher Educators: Examinations Of An Early Childhood Professional Learning Project To Support Preservice Teachers’ Field Experiences.
ECER 2018. EERA.
Klages, Wiebke; Os, Ellen
(2016).
early Childhood Teacher Education and Quality in Norwegian Early Childhood Education and Care.
Georgia State University.
Klages, Wiebke; Lorentzen, Ranveig Sofie
(2015).
Fra gap mellom teori og praksis til sammenhengen og samarbeid mellom ulike læringsarenaer i barnehage-lærerutdanningenF.
FoU i praksis 2015.
Klages, Wiebke; Lorentzen, Ranveig Sofie
(2015).
Norwegen.
Oberhuemer, Pamela (Red.).
Ausgewählte Konzepte der fachpraktischen Ausbildung in Europa. Impulse für Deutschland?. 7. s. 42-47.
http://www.weiterbildungsinitiative.de/publikation...
Jansen, Anne; Klages, Wiebke; Lundestad, Magritt; Sund, Annette
(2014).
Nyutdannede politi, barnehagelærere og barnevernpedagoger - profesjonskvalifisering etter endt utdanning.
NORDPRO-konferanse. HiOA.
Klages, Wiebke; Lundestad, Magritt; Sundar, Paul Robert
(2014).
Mentoring in Kindergartens:Individual or Organizational Learning?.
NERA 42ndCongress. Nordic Edcucational Reserach Association (NERA).
Klages, Wiebke; Lundestad, Magritt; Sundar, Paul Robert; Thoresen, Marianne
(2013).
Principals as Mentors of Newly Qualified Preschool teachers - Challenges and Dilemmas.
ATEE annual conference in 2013;. Association for Teacher Education in Europe (ATEE) ;.
Hedegaard, Egon; Klages, Wiebke
(2012).
Methods of dialogue in mentoring.
Supporting New Teachers in Europe; Induction of New Teachers. Tallin University; NQT-COME (NORDplus prosjekt); INNOTE;.
Klages, Wiebke; Fransson, Göran; Jokinen, Hannu
(2011).
Practices of teacher induction in Estonia, Denmark, Finland, Norway and Sweden: EDUCATION OF MENTORS.
Seminar: Practice Architectures of Teacher Education. NQT-COME (Nordplus t) And Finnish Inst. of Educational Resea.
Klages, Wiebke; Fransson, Göran; Jokinen, Hannu; Eisenschmidt, Eve
(2011).
Mentoring Education in Estonia, Finland, Norway and Sweden – a comparative analysis in the light of Practice Architecture.
ECER 2011 “Urban Education”. EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION.
Sundar, Paul Robert; Klages, Wiebke; Berntsen, Annelene; Schou, Jeanette; Mostad, Tonje
(2011).
Veiledning i barnehagen - Intern og ekstern veileder.
Becoming a professional teacher: the New Teacher in Schools and Kindergartens. HiO, NQT-COME, Nasjonalt Nettverk for Veil. av Nyutdannete.
Bjerkholt, Eva; Klages, Wiebke
(2011).
Veiledning av nyutdannede lærers betydning for kvalitet i lærerutdanningen.
Årlig konferanse for nettverket for praksisansvarlige og ledere i lærerutdanningen i Norge. Høgskolen i Oslo.
Klages, Wiebke; Tkachenko, Elena
(2010).
Veiledning ved skriftlige oppgaver.
Studentveiledning i et dannelsesperspektiv. nasjonale nettverket for veilederutdannere; HiO Og Hiak.
Sundar, Paul Robert; Klages, Wiebke
(2010).
Some Practices in Mentor Education in In-service Courses for Teachers in Norway - Using logs to Support Reflection in the Education of Mentors.
Education for Mentors: Sharing the Best Practices. Tallin University and NQT-COME.
Klages, Wiebke; Sundar, Paul Robert
(2010).
CURRICULAR PRACTICES IN PROMOTING REFLECTION IN THE EDUCATION OF MENTORS.
Promoting Learning and Well-Being of Students and Teachers. Finnish Inst.e for Ed.Research, University of Jyväskyla.
Klages, Wiebke; Reindal, Hanne Osmo
(2010).
Nyutdannede førskolelærere krever tett oppfølging.
barnehage.no
.
Klages, Wiebke; Nyboe, Helen
(2010).
Er praktikvejledning og mentorskab to sider af samme sag? Kan der skabes bro mellem praktik og læreres første tid i professionen gennem praktikvejledere, der også bliver mentorer for nye kolleger?.
Mentorskab for nye lærere -hvordan gør vi det bedst?.
Klages, Wiebke
(2010).
"Det første år i yrket, oppfølging og veiledning av nyutdannede førskolelærere!.
Karrieredagen FLU/LUI. Fylkesmannen i Oslo og Akershus / høgskolen i OSLO / LUI /FL.
Klages, Wiebke
(2009).
Veiledning av nyutdannede førskolelærere, erfaringer og veien videre.
Når starten er god, Nasjonale konferanse. Utdanningsdirektoratet (dessuten UIO/KS/Utdanningsforbundet).
Klages, Wiebke
(2009).
Veiledning av nyutdannede førskolelærere i barnehagen, fokus på styrernes/ledernes bidrag.
Etterutdanning for styrere i praksisbarnehager ved HiO. HiO/FLU/.
Klages, Wiebke
(2008).
Veiledning med nyutdannede lærere – refleksjoner og erfaringer ifra et forsøksprosjekt.
Konferanse/temadag: Ny som leder. BI/ "ny som leder".
Klages, Wiebke; Fransson, Göran; Bjerkholt, Eva; Rothma, Valdek
(2007).
Induction and teacher education – complementary or contradictory?.
32 nd Annual ATEE Conference. Association for Teacher Education in Europe.
Klages, Wiebke; Eisenschmidt, Eve; Heikkinen, Hannu; Fransson, Göran
(2006).
Co-operative partnership: Newly Qualified Teachers in the Northern Europe - Research and Development Network.
Co-operative Partnerships in Teacher Education, 31st Annual ATEE Conference. Association for Teacher Education in Europe.