Fagfelt
Yrkespedagogikk Yrkesfaglærerutdanning
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Johansen, Else Marie
                 (2021).
                 Yrkesfaglærerens paradoks: Utdanne til fagarbeid eller videre studier?.
                
                
            
                
                
                                     Nordic Journal of Vocational Education and Training.
            
                    
                 Vol. 11.
                        
    https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2111246
        
Amble, Nina ; Amundsen, Oscar; Johansen, Else Marie ; Rismark, Marit (2020). Når arbeidet blir skole og skolen blir arbeid. Amble, Nina; Amundsen, Oscar; Rismark, Marit (Red.). Medarbeiderdrevet innovasjon. Gyldendal Akademisk.
                
    Amble, Nina
; 
    Johansen, Else Marie
                 (2020).
                 Om å lære i lag – en modell for kollektiv videreutdanning.
                
                
            Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene (Red.).
                         Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2.                    
                 Cappelen Damm Akademisk.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.23865/noasp.121.ch18
        
Johansen, Else Marie (2020). Å lære å fornye: hva kan verktøy fra medarbeiderdrevet innovasjon (MDI), tilføre utdanningen av helsefagarbeidere?. Amble, Nina; Amundsen, Oscar; Rismark, Marit (Red.). Medarbeiderdrevet innovasjon. s. 115-135. Gyldendal Akademisk.
                
    Johansen, Else Marie
                 (2020).
                 Helsefagarbeideren, yrkesfaglæreren og det tredelte klasserommet.
                
                
            
                
                
                                     Fagbladet samfunn og økonomi.
            
                    
                
                        
    http://www.fagbladet2.com/fagbladet/bladkiosken.ph
        
                
    Amble, Nina
; 
    Johansen, Else Marie
                 (2018).
                 Når arbeidet blir skole og skolen blir arbeid – #Læringslivet som et eksempel på et symbiotisk læringssystem.
                
                
            
                
                
                                     Forskning og Forandring.
            
                    
                 Vol. 1.
                        
    https://doi.org/10.23865/fof.v1.1216
        
                Goth, Ursula-Georgine Småland; 
    Bergsli, Oddhild
; 
    Johansen, Else Marie
                 (2017).
                 Integration of ethnic minorities during group-work for vocational teachers-in-training in health studies.
                
                
            
                
                
                                     International Journal of Medical Education.
            
                    
                 Vol. 8.
                        
    https://doi.org/10.5116/ijme.5862.505a
        
Bergsli, Oddhild ; Johansen, Else Marie ; Møllen, Kari Sundsbø; Syverstad, Elisabeth (2009). Fra hjemmesfære til yrkesretting Fra husstell- og husholdningsfag til helse- og sosialfag og restaurant- og matfag. Nordiskt samarbete för hushållsvetenskap. s. 65-68. Nordisk samarbetskommitte för hushållsvetenskap.
