English version
John Haugan

John Haugan

Forskningsgrupper

Vitenskapelige publikasjoner

Haugan, John ; Lysebo, Marius (2018). Hvorfor antall arbeidskrav bør reduseres. Om formativ vurdering i ingeniødutdanning,. UNIPED. Vol. 41.
https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2018-03-13

Haugan, John ; Lysebo, Marius ; Lauvås, Per (2017). Mandatory coursework assignments can be, and should be, eliminated!. European Journal of Engineering Education. Vol. 42.
https://doi.org/10.1080/03043797.2017.1301383

Haugan, John ; Lysebo, Marius (2015). Medstudentvurdering i matematikk og fysikk. UNIPED. Vol. 38.
https://hdl.handle.net/10642/3028



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Haugan, John ; Aamot, Eimund (2022). Gyldendals tabeller og formler i fysikk. ISBN: 9788205565302. 48 s. Gyldendal Norsk Forlag A/S.

Haugan, John ; Aamot, Eimund (2011). Gyldendals tabeller og formler i fysikk. Fysikk 1 og Fysikk 2. ISBN: 9788205419193. 48 s. Gyldendal Akademisk.

Haugan, John (2010). Kalkulus med flere variabler. ISBN: 9780273734765. 262 s. Prentice-Hall.

Synnes, Kari; Hannisdal, Merete; Hannisdal, Andreas; Haugan, John (2009). Eureka! 10, Grunnbok - Naturfag for ungdomstrinnet. ISBN: 9788205334113. 275 s. Gyldendal Norsk Forlag A/S.

Haugan, John (2008). Eureka! 10 Naturfag for ungdomstrinnet. Lærerens bok. ISBN: 9788205334328. 388 s. Gyldendal Undervisning.

Synnes, Kari; Hannisdal, Merete; Hannisdal, A; Haugan, John (2008). Eureka! 10 - Naturfag for ungdomstrinnet Lærerens bok. ISBN: 9788205334328. 392 s. Gyldendal Norsk Forlag A/S.

Haugan, John (2008). Eureka! 10 Naturfag for ungdomstrinnet. Arbeidshefte. ISBN: 9788205383104. 80 s. Gyldendal Undervisning.

Haugan, John (2008). Eureka! 10 Naturfag for ungdomstrinnet. Grunnbok. ISBN: 9788205334113. 272 s. Gyldendal Undervisning.

Synnes, Kari; Hannisdal, Merete; Hannisdal, Andreas; Haugan, John (2008). Eureka! 10 Arbeidshefte Naturfag for ungdomstrinnet. ISBN: 9788205383104. 79 s. Gyldendal Norsk Forlag A/S.

Hannisdal, Merete; Hannisdal, Andreas; Haugan, John ; Synnes, Kari (2008). Eureka! 10, arbeidshefte. ISBN: 9788205383104. 80 s. Gyldendal Undervisning.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Hammer, Hugo Lewi ; Haugan, John (2013). Matematikk og beregninger. 350 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Haugan, John (2013). Matematikk og beregninger. ISBN: 9788293208426. 103 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Haugan, John (2012). Matematikk og beregninger - Fourierrekker. Matematikk for studieprogram Energi og miljø i bygg. 53 s. John Haugan.

Haugan, John (2012). Mateamtikk og beregninger. Ma 1010 for studieprogram Energi og miljø i bygg. 210 s. John Haugan.

Haugan, John (2011). Veien til Bologna. Om å beskrive ønsket læringsutbytte i matematikk. ISBN: 9788257947538. 121 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Haugan, John (2007). Matematikk for studenter: Lineær Algebra. 1. utgave. 184 s. John Haugan.

Haugan, John (2004). Komplekse tall. 22 s.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Haugan, John ; Øyehaug, Leiv ; Selstø, Sølve (2022). Hurra for heimeeksamen! Eller?.
https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/L5qV9

Haugan, John (2017). Fra obligatoriske arbeidskrav til medstudentvurdering.

Haugan, John ; Lysebo, Marius (2015). Medstudentvurdering i matematikk og fysikk. MNT-konfernasen 2015. Universitets og høgskolerådet.

Haugan, John (2014). Læringsutbyttebeskrivelser – et egnet verktøy for å styrke kvaliteten i utdanningene?. FPK frokostseminar. FPK.

Haugan, John (2014). Studentinvolvering i undervisningen. Kvalitetsuka 2014. HiOA.

Haugan, John (2013). Activating students during lectures. The ’what’ and ’how’ of research and development projects. Program for fremragende profesjonskvalifisering (FPK).

Haugan, John (2012). Beregninger i ingeniørutdanningen: Hvorfor? Hva? Hvordan? ...og for hvem?. Møte i nasjonal ressursgruppe CSE. UiO.

Haugan, John (2012). Hvordan vet studentene hva de skal kunne? Om å finne den røde tråden gjennom et emne. Kvalitetsuka ved HiOA. HiOA.

Haugan, John (2009). Problemløsing i matematikk. Kursdag videregående skole. Akershus fylkeskommune.

Haugan, John (2008). HVORDAN KAN VI FORKLARE VIRKEMÅTEN TIL HALVLEDERE MED UTGANGSPUNKT I DAGENS ATOMMODELL?. Kurs for lektorer i videregående skole, Kunnskapsløftet. Østfold fylkeskommune.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.