English version
Marianne Hatlem Storås

Marianne Hatlem Storås

Vitenskapelige publikasjoner

Hatlem, Marianne ; Belseth, Kjartan Andersen (2017). Studentenes rolle: "Å være i lære". Høihilder, Eli Kari; Lund-Kristensen, Hanne (Red.). Praksisbarnehagen: En arena for læring. s. 76-89. Gyldendal Akademisk.

Hatlem, Marianne ; Braathen, Merete Ellen; Elisenberg, Marion; Kolle, Tonje; Nolet, Ronald; Strand, Torill (2013). Barnehagen - et vindu mot verden. Eskeland, Torill (Red.). Barnehagen som lærings- og danningsarena: Prosjektrapport fra Sør-Trøndelag og Østfold: Artikkelsamling. s. 167-180. Utdanningsdirektoratet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Spernes, Kari Iren; Hatlem, Marianne (2019). Den flerkulturelle barnehagen i bevegelse. Teoretiske og praktiske perspektiver. 2. utg. ISBN: 9788205525252. 268 s. Gyldendal Akademisk.

Hatlem, Marianne ; Spernes, Kari Iren (2013). Den flerkulturelle barnehagen i bevegelse: teoretiske og praktiske perspektiver. ISBN: 9788205446779. 273 s. Gyldendal Akademisk.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Nolet, Ronald; Hatlem, Marianne ; Strand, Torill (2013). Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena: rapport fra en pilotstudie. ISBN: 9788278254097. 78 s. Høgskolen i Østfold.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Laski, Alona Krieken ; Helskog, Guro Hansen; Hatlem, Marianne (2025). Filosofisk dialog: Hjerte til hjerte i visdomsdannende pedagogisk praksis https://sellpodden.no/1018579/episodes/17652483-114-filosofisk-dialog-hjerte-til-hjerte-i-visdomsdannende-pedagogisk-praksis.

Laski, Alona Krieken ; Storås, Marianne Hatlem (2024). Danning gjennom filosofisk dialog i skole og lærerutdanning - filosofiske dialoger som ledd i studenters danningsprosesser? Tilnærminger til kritisk refleksjon i barnehagelærerutdanningen- hvilken rolle kan underviseren spille?. Danning gjennom filosofisk dialog i skole og lærerutdanning - filosofiske dialoger som ledd i studenters danningsprosesser. Dembra og Høgskolen i Sørøst- Norge.

Storås, Marianne Hatlem (2023). Ledelsesreiser i lærende barnehager» - med perspektiver fra praksisen, utdanningen og kunnskapsbygningen. https://www.nordiskforskola.org/konferenser/. Nordisk Förskola.

Hatlem, Marianne (2020). Pedagogisk dokumentasjon og faglig refleksjon. Planleggingsdag for private og kommunale barnehager i Halden kommune. Halden kommune.

Hatlem, Marianne (2020). Ordningen med å heve kompetansen i barnehagen er utfordrende. Første steg.

Hatlem, Marianne (2019). Kompetanseutvikling i barnehage- hva nå?. Første steg.

Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Hatlem, Marianne ; Berle, Ruth (2019). Slik kan du heve kompetansen i din barnehage. Første steg.

Hatlem, Marianne (2019). Pedagogisk dokumentasjon og rammeplanen. Rettpå. Private barnehager og kommuner i Østfold.

Hatlem, Marianne (2019). utviklingsarbeid,lærende organisasjoner; roller,ansvar og forventninger. fagdag. Halden kommune.

Hatlem, Marianne (2017). Barnehagens innholdskvalitet. Barnehagenett. private barnehager.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.