Norwegian version
Sylvi Penne

Sylvi Penne

Scientific publications

Holmberg, Per; Krogh, Ellen; Nordenstam, Anna; Penne, Sylvi; Skarstein, Dag; Skyggebjerg, Anna Karlsskov; Tainio, Liisa; Heilä-Ylikallio, Ria (2019). On the emergence of the L1 research field: A comparative study of PhD abstracts in the Nordic countries 2000–2017. L1-Educational Studies in Language and Literature . Vol. 19.

Nergård, Mette Elisabeth; Penne, Sylvi (2016). Fagene oppløses i framtidens skole :. Kirke og kultur . Vol. 121.

Kleve, Bodil; Penne, Sylvi (2016). Learning subjects in School- being outsiders or insiders in the disciplinary discourse of mathematics and Language 1. International Journal of Educational Research . Vol. 78.

Krogh, Ellen; Penne, Sylvi (2015). LANGUAGES, LITERATURES, AND LITERACIES. RESEARCHING PARADOXES AND NEGOTIATIONS IN SCANDINAVIAN L1 SUBJECTS. 16 p. L1-Educational Studies in Language and Literature . Vol. 15.
http://hdl.handle.net/10642/3034

Penne, Sylvi; Skarstein, Dag (2015). The L1 subject in a world of increasing individualism. Democratic paradoxes in Norwegian L1 classrooms. L1-Educational Studies in Language and Literature . Vol. 15.
http://hdl.handle.net/10642/2678

Penne, Sylvi; Hertzberg, Frøydis (2015). Muntlige tekster i klasserommet. 2. utgave. ISBN: 978-82-15-02536-0. 146 p. Universitetsforlaget.

Penne, Sylvi (2014). Annes lange vei fra taper til vinner i videregående skole. En fortelling om identitet og læring. Hvistendahl, Rita Elisabeth; Roe, Astrid (Ed.). Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen. del lll, kap. 4. p. 371-391. Novus Forlag.

Penne, Sylvi (2014). "The didactic challenge of new literacies in school and teacher education" - felles funn, felles utfordringer og noen avsluttende kommentarer,. Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Ed.). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. Kapittel 9. p. 226-250. Novus Forlag.
http://hdl.handle.net/10642/1958

Penne, Sylvi (2014). Hvorfor er Salima så flink på skolen, of hvorfor har Mats bare lyst til å gi opp? Diskursive ulikheter med utgangspunkt i identitet og medierende språk. Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Ed.). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. Kapittel 2. p. 32-83. Novus Forlag.
http://hdl.handle.net/10642/1967

Penne, Sylvi (2014). Teoretisk bakgrunn for tre kvalitative studier med vekt på kultur, på identitet og på betydningen av medierende språk for læring. Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Ed.). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. Kapittel 1. p. 16-31. Novus Forlag.
http://hdl.handle.net/10642/1973





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete