Fields of study
Academic disciplines
Subject didactics Christianity studies Religious studies, history of religion
Subject areas
Gender Religious dialogue Christianity Narratives Plurality Sikhism Identity African Religion Multiculturalism
Regions
East Africa Southern Africa South America Southern Asia Europe
Countries
Chile Cuba United Kingdom India Kenya Norway South Sudan South Africa Ethiopia
Publications and research
Scientific publications
Breidlid, Halldis (2020). Sikher. ISBN: 9788215030111. 294 p. Universitetsforlaget.
Breidlid, Halldis; Nicolaisen, Tove (2016). Fortelling i religions- og livssynsundervisning. En kommentar til Fridunn Tørå Karsruds artikkel om fortelling i Religion og Livssyn 2016/2. Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge . Vol. 3.
Breidlid, Halldis (2014). Tekstkompetanse og metabevissthet i RLE: Funn fra en kvalitativ studie i to flerkulturelle 10. klasser. Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Ed.). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. Kapittel 5. p. 106-148. Novus Forlag.
Breidlid, Halldis; Breidlid, Anders (2013). Women in South Sudan: Education, Empowerment and Identity Construction. Holmarsdottir, Halla; Nomlomo, Vuyokazi; Farag, Alawia I; Desai, Zubeida (Ed.). Gendered voices: reflections on gender and education in South Africa and Sudan. Chapter 7. p. 99-115. Sense Publishers.
Breidlid, Halldis (2012). Et ekskluderende "vi"? Verdier, kulturer og kulturarv i læreplanens generelle del og i formålsparagrafen: nasjonalt fellesskap, multikulturalitet og kulturell kompleksitet. 18 p. Acta Didactica Norge . Vol. 6.
Breidlid, Halldis (2011). Fortelling i sikhistisk tradsjon. I begynnelsen var fortellingen. kapittel 9. p. 281-323. Universitetsforlaget.
Breidlid, Halldis (2009). Fortellingen i tilpasset opplæring. Stålsett, Unn; Storhaug, Marit; Sandal, Ruth (Ed.). Veiledning i tilpasset opplæring. Arbeidsmåter - fra oppskrift til refleksjon. kapittel 5. p. 125-143. Fagbokforlaget.
Breidlid, Halldis (2005). Sikhismen i norsk kontekst - mellom synlighet og usynliggjøring: identitetsforvaltning og identitetsforhandlinger blant sikhbarn i Osloskolen. Germeten, Sidsel (Ed.). Kvalitative metoder.10 essays om forskningsmetoder til bruk i klasserom og barnehager. kapittel.
Nicolaisen, Tove; Breidlid, Halldis (2004). Multi-faith Religious Education in a Religiously-mixed Context: Some Norwegian Perspectives. Gustavsson, Caroline; Larsson, Rune (Ed.). Towards a European Perspective on Religious Education. Kapittel 5. p. 69-79.
Breidlid, Halldis; Nicolaisen, Tove (2004). Religionenes fortellinger. Eidhamar, Levi Geir (Ed.). Religioner og livssyn. kapittel 13. p. 377-385. Cappelen Damm Høyskoleforlaget.