English version
Trine Deichman-Sørensen

Trine Deichman-Sørensen

Fagfelt

Yrkespedagogikk

Vitenskapelige publikasjoner

Deichman-Sørensen, Trine (2015). "Lik kvalitet" - fra yrkesstyring til ytrestyring, fra praksisfellesskap til fellesmarked. Eikeland, Olav; Hiim, Hilde; Schwencke, Eva (Red.). Yrkespedagogiske perspektiver. s. 219-270. Gyldendal Akademisk.
http://www.gyldendal.no/content/download/185325/40

Deichman-Sørensen, Trine (2009). Boundary learning - work complexities and reflexive practice in action research. Brøgger, Benedicte; Eikeland, Olav (Red.). Turning to practice with action research. s. 261-285. Peter Lang Publishing Group.

Deichman-Sørensen, Trine (1999). Reform 94 - fra implementering til reform?. Kvalsund, Rune; Deichman-Sørensen, Trine; Aamodt, Per Olaf (Red.). Videregående opplæring - ved en skilleveg? : forskning fra den nasjonale evalueringen av Reform 94. Aschehoug & Co.

Kvalsund, Rune; Deichman-Sørensen, Trine ; Aamodt, Per Olaf (1999). Videregående opplæring - ved en skilleveg?. ISBN: 9788251839068. 397 s. Aschehoug & Co.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Kvalsund, Rune; Deichman-Sørensen, Trine ; Aamodt, Per Olaf (1999). Videregående opplæring - ved en skilleveg? : forskning fra den nasjonale evalueringen av Reform 94. ISBN: 9788251839068. 397 s. Aschehoug & Co.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Deichman-Sørensen, Trine ; Olsen, Ole Johnny ; Skålholt, Asgeir; Tønder, Anna Hagen (2012). Om bredde og fordypning i bygg- og anleggsfagene. utredning av mulighet for fagkonsentrasjon på Vg1 bygg- og anleggsteknikk. ISBN: 9788274229112. 92 s. Fafo.

Deichman-Sørensen, Trine ; Høst, Håkon; Michelsen, Svein; Nore, Hæge ; Olsen, Ole Johnny ; Tønder, Anna Hagen (2011). Prøvenemndenes arbeid med fag- og svenneprøver: en undersøkelse av fem fag. ISBN: 9788274228009. 86 s. Fafo.
http://www.fafo.no/pub/rapp/20202/20202.pdf

Deichman-Sørensen, Trine (2009). Hvor går norsk fag- og yrkesopplæring? Om modernisering, organisering og styring av fag- og yrkesopplæringen i Norge. 54 s. OsloMet - storbyuniversitetet.
http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_93

Deichman-Sørensen, Trine (2007). Mot en ny infrastruktur for læring og kontroll. Kvalitetsvurdering i fag- og yrkesopplæringen. Rapport fra evaluering av Nasjonalt kvalitetsvurderingssystem i grunnopplæringen. 180 s. Arbeidsforskningsinstituttet.
http://www.afi.no/stream_file.asp?iEntityId=2280

Deichman-Sørensen, Trine (2001). Grenser for kunnskap. Kunnskapsarbeid, kunnskapsdistribusjon og makt. Foredrag på AFI`S åpne forskningsdag 27.September 2001. 26 s. Arbeidsforskningsinstituttet.

Deichman-Sørensen, Trine ; Eikeland, Olav (2001). Teser om yrkesopplæringens didaktiske og institusjonelle dilemmaer. To foredrag. 31 s. Arbeidsforskningsinstituttet.

Deichman-Sørensen, Trine ; Lahn, Leif Christian ; Lauvdal, Torunn; Johansen, Grete Moen (2000). Strategisk kompetanseutvikling i statlige virksomheter. Modeller og verktøy i praksis. 105 s. Arbeidsforskningsinstituttet.

Blichfeldt, Jon Frode; Deichman-Sørensen, Trine ; Lauvdal, Torunn (1998). Mot et nytt kunnskaps-regime?: evaluering av Reform 94: organisering og samarbeid.Sluttrapport. ISBN: 9788276090871. 328 s. Arbeidsforskningsinstituttet.

Blichfeldt, Jon Frode; Deichman-Sørensen, Trine ; Lauvdal, Torunn; Fagerhaug, John Petter (1998). Evaluering av REFORM 94. Organisering og samarbeid. Underveisrapport V - høsten 1997. 101 s. Arbeidsforskningsinstituttet.

Deichman-Sørensen, Trine (1997). Kaospiloterne. I tidens tendenser. ISBN: 9788276090727. 253 s. Arbeidsforskningsinstituttet.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Deichman-Sørensen, Trine (2018). Battles over common goods of knowledge and learning in contexts of digitalized work. Coping With the Future Conference: Business, Work and Science in the Age of Digitalisation and Sustainability. University of Agder i samarb m. NTNU, EUWIN and NORCE.

Deichman-Sørensen, Trine (2018). To recognize and get recognized in media res. Young Artisan Artists exploring life/worlds and making a living. The VET & Culture Network Workshop 2018. University of Zürich, Prof P. Gonon & Prof P. Eigenmann.

Deichman-Sørensen, Trine ; Olsen, Dorothy Sutherland (2018). Mixing new technology with old learning: a study of the contribution of over 55s to the modern digital workplace (The Silver Lining project). The 9th Nordic Work Life Conference. OsloMet / AFI og FAFO.

Olsen, Dorothy Sutherland; Deichman-Sørensen, Trine (2017). Silver Lining – a study of employability and learning trajectories of late career learners: Case offentlig forvaltning. Fagforum på DIFI. DIFI.

Deichman-Sørensen, Trine (2016). Praksisstudier, policy og læring. Seminarrekke: Policy og læring i arbeidslivet (POLAR). NIFU, "POLAR"-gruppen .

Deichman-Sørensen, Trine (2016). Going abroad brings you closer to home. On international collaboration on / in 'high-end vocational education'. VET-Culture Network Workshop 2016. VET-Culture Network & Institute for Advanced Studies Vienna.

Deichman-Sørensen, Trine (2016). Vocational Response-abilities: Socio-technical open system design revisited. ECER 2016 European Conference on Educational Research. EERA European Educational Research Association.

Deichman-Sørensen, Trine (2015). Demarcations Preceding (Re)Contextualizations: Vocational Knowledge In-Between Exogenous andEndogenous Definitions of Practice. ECER 2015 European Conference on Educational Research. European Educational Research Association.

Deichman-Sørensen, Trine (2015). Care Crafting – Split in-between different logics?  The COMET model’s conceptual and occupational validity with respect to nursing (Norwegian examples) . International VET Conference “Crossing Boundaries in Vocational Education and Training: Innovative Concepts for the 21st century”. Universität Bremen.

Deichman-Sørensen, Trine (2015). European debate on competence development tests in vocational education: Lessons learned from research on 'holistic competence diagnostic' models. Forelesning. School of Education, University of Cape Town.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.