Formidling
Dingstad, Pål E.
(2021).
Makt og barns medvirkning – et kritisk blikk.
HEI DU! Barnehagen er for oss! Barnehagen sett med barns blikk. Den årlige nasjonale barnehagekonferanse arrangert av Dromi Trondheim.. Dronning Mauds Minne. Høgskole for barnehagelærerutdanning.
Dingstad, Pål E.
(2019).
Makt (og disiplinering) og rettigheter i barnehagen. Innlegg på OMEP-seminar i anledning Barnekonvensjonens 30-årsdag.
FN,s Barnekonvensjon 30 år Onsdag 20 november 2019. OMEP ved Geir Aaserud.
Dingstad, Pål E.
(2019).
Makt og rettigheter i barnehagen.
Barnehagefolk
.
Dingstad, Pål E.
(2016).
“Written to inculcate moral truth…” 19th century “Disciplinary writing” for children as response to potential dissolution of social justice, equality, and solidarity.
NERA 2016 Conference on SOCIAL JUSTICE, EQUALITY AND SOLIDARITY IN EDUCATION. University of Helsinki (?).
Dingstad, Pål E.
(2015).
"Øyet som ser" - Foucault, Manet og tilskueren Tilskuerens posisjon Eller... bildet som diskurs hos Foucault?.
Forskningsgruppemøte EMBLA. Ann Merete Otterstad.
Dingstad, Pål E.
(2014).
Prøysen-prismet - Handler Alf Prøysen bare om Alf Prøysen?.
Alf Prøysen på HiOA. Høgskolen i Oslo, institutt for BLU.
Dingstad, Pål E.
(2014).
Prøysen-Prismet Handler Alf Prøysen bare om Alf Prøysen? Innlegg om hvordan fokus på Alv Prøysen kan belyse et spekter av ulike temaer og problemstillinger, som i et Prisme: Prisme-metaforen ble presentert, sammen med spekteret av temaer: Samfunnskritikk, sosial ulikhet og klasseforskjeller, fattigdom på landsbygda, husmannssystemet, ekskludering og inkluderingsprosesser, oppvekstvilkår, barndom, syn på barn både i historisk og kulturelt perspektiv, for å nevne noen.
Prøysenseminar. Musikk-seksjonen v. LUI.
Dingstad, Pål E.
(2014).
3. og 4. juni Holmsbu Undervisningsbasert forskning? Innlegg på forskningsseminar om presentasjonssystemet PREZI, med utgangspunkt i Michel Foucaults problematisering av skillet mellom forskning og undervisning. Holmsbu 3.-4. juni, 2014.
Seminar 3.-4. juni 2014 med forskningsgruppe 3, Barnehage og profesjonsutvikling; danning, omsorg, lek og læring. Koordinator Ann Merete Otterstad.
Dingstad, Pål E.
(2011).
Spørsmål til Billy Ehn.
Seminar m Billy Ehn. FOU-området Oppvekst, Mangfold, Inkludering v Knutsen.
Dingstad, Pål E.
(2011).
"Det er ikke noe fast det jeg føler, det er som å gå i en tåke".
Barnehagefolk
.
Dingstad, Pål E.
(2010).
Mot en fargeløs kulturforståelse– kritisk blikk på diskursobjektene omkring kulturbegrepet(kultur som sortering eller analyse?)Kulturforståelse fri for koplinger til ”innvandring”, ”multietnisitet” og ”språklige minoriteter”.
OMI-Seminar / workshop. Oppvekst Mangfold nkludering.
Dingstad, Pål E.
(2009).
"Saker og ting er ikke alltid som vi tror!".
Barnehagefolk
.
Dingstad, Pål E.
(2009).
Det virker rart, men saker og ting er ikke alltid som man tror. - Det er kun vissheten der står på spill. Et innlegg om å forstyrre kategoriene vi tar for gitt. I anledning Eva Focks besøk på Høgskolen i Oslo.
OMI-seminar i anledning besøk av dansk musikk- og kulturforsker Eva Fock. OMI, Oppvekst, mangfold, inkludering, v. Jan Sverre Knutsen.
Dingstad, Pål E.
(2009).
Det virker rart, men kultur er ikke alltid det man tror.
OMI-konferanse (Oppvekst, mangfold og inkludering), Rotnes bruk, 22.1.09. OMI, Høgskolen i Oslo, ved Jan Sverre Knudsen.
Dingstad, Pål E.
(2005).
Foucault i dag? Den intellektuelle som "fryktløs taler".
Sosiologi i dag
.
Vol. 35.
Dingstad, Pål E.; Vaagan Slåtten, Mette
(2004).
Troubling political discourses of �quality�: policies in Early Childhood Education.
RECONCEPTUALIZING EARLY CHILDHOOD EDUCATION (RECE). Arrangementskomite her ved førskolelærerutdanningen.