English version
Kari Dahl

Kari Dahl

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Nortvedt, Line ; Gillespie, Astrid ; Dahl, Kari ; Drange, Ida (2023). ‘Open Sesame’: Skilled Immigrants’ Experiences with Bridging Programmes in the Validation Process in Norway. Teräs, Marianne; Osman, Ali; Eliasson, Eva (Red.). Migration, Education and Employment. Pathways to Successful Integration. s. 155-178. Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-031-41919-5_10

Nortvedt, Line ; Dahl, Kari (2022). En kronglete vei til autorisasjon som sykepleier i kommunehelsetjenesten. Tidsskrift for omsorgsforskning. Vol. 8.
https://doi.org/10.18261/tfo.8.2.11

Dahl, Kari ; Nortvedt, Line ; Schröder, Judith; Bjørnnes, Ann Kristin (2022). Internationally educated nurses and resilience: A systematic literature review. International Nursing Review. Vol. 69.
https://doi.org/10.1111/inr.12787

Dahl, Kari ; Bjørnnes, Ann Kristin ; Lohne, Vibeke ; Nortvedt, Line (2021). Motivation, Education, and Expectations: Experiences of Philippine Immigrant Nurses. Sage Open. Vol. 11.
https://doi.org/10.1177/21582440211016554

Nortvedt, Line ; Lohne, Vibeke ; Dahl, Kari (2019). A courageous journey:Experiences of migrant Philippine nurses in Norway. Journal of Clinical Nursing (JCN). Vol. 29.
https://doi.org/10.1111/jocn.15107

Dahl, Kari ; Lohne, Vibeke ; Nortvedt, Line (2019). "Helsevesenet trenger vår kompetanse-hvorfor ikke bruke den?"En kvalitativ studie av filippinske sykepleieres opplevelse av veien til autorisasjon i Norge. Nordisk tidsskrift for helseforskning.
https://doi.org/10.7557/14.4461

Dahl, Kari (2018). Sykepleiere fra land utenfor EU/EØS og deres møte med Helse-Norge. Debesay, Jonas; Tschudi-Madsen, Christine (Red.). Migrasjon, helse og profesjon. s. 194-209. Gyldendal Akademisk.

Dahl, Kari ; Dahlen, Kirsti Jæger; Larsen, Kristian ; Lohne, Vibeke (2017). Conscientious and proud but challenged as a stranger: Immigrant nurses perception and description of the Norwegian healthcare system. The Nordic Journal of Nursing Research (NJNR). Vol. 37.
https://doi.org/10.1177/2057158517690952

Dahl, Kari ; Skaug, Eli-Anne (2011). Kliniske vurderingsprosesser og dokumentasjon av sykepleie. Kristoffersen, Nina M.J.; Nortvedt, Finn; Skaug, Eli-Anne (Red.). Grunnleggende behov. s. 15-60. Gyldendal Akademisk.

Dahl, Kari ; Julnes, Signe Gunn; Vatne, Solfrid (2008). Den glemte anamnesen ... er det samsvar mellom pasientens opplevelse av egen helse og sykepleierens dokumentsjon i den elektroniske pasientjournalen?. Norsk tidsskrift for sykepleieforskning. Vol. 10.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Nortvedt, Line ; Drange, Ida ; Dahl, Kari ; Gillespie, Astrid ; Schröder, Judith; Bjørnnes, Ann Kristin (2024). Internationally Educated Nurses and Protective Factors for Successful Professional Integration in a New Cultural Context. ETNA conference. European Transcultural Nursing Association.

Nortvedt, Line ; Dahl, Kari ; Gillespie, Astrid ; Drange, Ida (2023). Migrant Nurses’ Barriers and Facilitators in Transcultural Education. The 8th International Conference 2023 . European Transcultural Nursing Association.

Dahl, Kari ; Nortvedt, Line; Lohne, Vibeke; Bjørnnes, Ann Kristin (2022). Filipino educated nurses in Norway - challenges and opportunities. 19th IMISCOE Annual Conference. IMISCOE.

Nortvedt, Line ; Gillespie, Astrid ; Drange, Ida ; Dahl, Kari (2022). The requalification process – Future expectations considering experiences from home country. IMISCOE . SVA, ISF, FAFO, PRIO.

Nortvedt, Line ; Lohne, Vibeke ; Dahl, Kari (2020). Hvordan kan filippinske sykepleiere bidra i norsk helsevesen?. Migrasjonskonferanse: Helse og arbeid i det nye landet. Universitetet i Bergen.

Dahl, Kari (2020). Bakgrunn og erfaring med kompletterende utdanning for sykepleiere utdannet utenfor EU. Migrasjonskonferanse 2020 :Helse og arbeid i det nye landet. Universitetet i Bergen,Folkehelseinstituttet i migrasjonshelse og helsedirektoratet.

Dahl, Kari ; Lohne, Vibeke ; Nortvedt, Line (2019). Philippine Nurses in Norway. Their fight for authorization. Similarities and differences in nursing education. 6th International ETNA Conference 2019. European Transcultural Nursing Association.

Dahl, Kari (2019). Bakgrunn og erfaring med Kompletterende utdanning ved OsloMet. Jobbvinner. KS,NSF,Fagforbundet,helsedirektoratet,delta.

Dahl, Kari ; Nortvedt, Line ; Ligan, Cindy Balane (2018). Kompletterende utdanning for sykepleiere utdannet utenfor EU-raskere vei til autorisasjon. Tidsskrift for fag og tro.

Dahl, Kari ; Nortvedt, Line ; Ligan, Cindy Balane (2018). Kompletterende utdanning gir verdig vei mot autorisasjon. Tidsskriftet sykepleien.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.