Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Regulerte yrker: Mobilitet, kvalifisering og arbeidsmarkedsutfall (RECONNECT)
Prosjektet RECONNECT har som mål å utvikle relevant kunnskap som kan understøtte myndighetenes mål om forbedret tilgang til regulerte yrker for mobil arbeidskraft, og å utvikle kunnskap som kan gjøre det enklere for arbeidstakere å få jobb innenfor sitt yrke, og for arbeidsgivere å ta i bruk utenlandsk kompetanse.
-
Støtte til mangfoldig innhold og språklæring (SCALED)
Målet med SCALED-prosjektet er å utvikle et nytt nettkurs innen inkluderende undervisningsmetoder, universell utforming for læring, differensiert undervisning og metoder.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Smestad, Bjørn; Gillespie, Astrid
(2020).
Dimensions of teachers’ transdisciplinary competence based on a systematic review of three transdisciplinary areas.
21 s.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/njcie.3757
Gillespie, Astrid; Burner, Tony
(2019).
Principals' views on the implementation of grade-free middle schools in Norway: justifications, challenges and opportunities.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 13.
https://doi.org/10.23865/up.v13.1969