Kort om
Forskningsinteressene mine inkluderer språktesting og vurdering, undervisning / læring, lærerutdanning, materialdesign og evaluering, differensiert instruksjon, flerspråklig og fjernundervisning og læringsvansker. Jeg er redaktør og forfatter av flere bind, journalpapirer og bokkapitler og koordinator for Classroom-based Language Assessment SIG - EALTA og Evaluering and Vurdering FoU på OsloMet. Jeg koordinerer og deltar for tiden i forskningsprosjekter om andrespråksvurderingkompetanse (TALE på www.taleproject.eu), identifiserer språklige parametere som redegjør for fremskritt i ferdigheter i tester i høy grad og autentisk språkinnsamling i flerspråklige sammenhenger (ENRICH og PALM på www.enrichproject.eu and www.palm-edu.eu/en/) og andre, f.e. DINGLE/DAAD, TRIBES/COST, og så videre.
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Anvendt språkvitenskap Språkvitenskapelige fag
Land
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Engelsk som Lingua Franca for inkluderende flerspråklige klasserom (ENRICH)
ENRICH tar sikte på å utvikle en Continuous Professional Development (CPD) infrastruktur av høy kvalitet.
-
Key inclusive development strategies for life-long learning (KIDS4ALLL)
I KIDS4ALLL er formålet å utvikle en ny metodikk som skal bidra til å redusere integrasjonsutfordringene som mange innvandrede barn og unge opplever i ulike læringsmiljøer – på både formelle og uformelle arenaer.
-
Kritisk tenkning i barneskolen (KriT)
KriT er et flerfaglig prosjekt som eies av Utdanningsetaten (Oslo Kommune) med prosjektledelse på OsloMet. Prosjektet har som mål å utvikle en didaktikk for kritisk tenkning i barneskolen med utgangspunkt i barnelitteratur og nyheter.
-
Støtte til mangfoldig innhold og språklæring (SCALED)
Målet med SCALED-prosjektet er å utvikle et nytt nettkurs innen inkluderende undervisningsmetoder, universell utforming for læring, differensiert undervisning og metoder.
-
Økt kvalitet innen tidlig leseopplæring i Etiopia
Prosjektet omhandler kompetanseutvikling innen tidlig leseopplæring.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Jarsve Flaten, Christopher; Tsagari, Dina (2022). Dyslexia and English as a Foreign Language in Norwegian Primary Education: A Mixed Methods Intervention Study. Center for Educational Policy Studies Journal – CEPS Journal . Vol. 12.
Bøhn, Henrik; Tsagari, Dina
(2022).
Language Assessment Literacy: Understanding the construct from Norwegian EFL teachers.
Studies in Language Assessment (SiLA)
.
Vol. 11.
https://arts.unimelb.edu.au/__data/assets/pdf_file...
Tsagari, Dina; Vogt, Karin (2022). Contextualising language assessment literacy. Studies in Language Assessment (SiLA) . Vol. 11.
Vogt, Karin; Tsagari, Dina
(2022).
Language assessment literacy and test validation: Highlighting the role of language teachers.
Studies in Language Assessment (SiLA)
.
Vol. 11.
https://arts.unimelb.edu.au/__data/assets/pdf_file...
Rousoulioti, Thomais; Tsagari, Dina; Giannikas, Christina Nicole (2022). Parents’ New Role and Needs During the COVID-19 Educational Emergency. Interchange: A Quarterly Review of Education . Vol. 53.
Tishakov, Therese Marie; Tsagari, Dina (2022). Language Beliefs of English Teachers in Norway: Trajectories in Transition?. Languages . Vol. 7.
Gokturk Saglam, Asli Lidice; Tsagari, Dina
(2022).
Evaluating Perceptions towards the Consequential Validity of Integrated Language Proficiency Assessment.
18 s.
Languages
.
Vol. 7.
https://hdl.handle.net/11250/2984323
Ioannou, Sofia; Tsagari, Dina (2022). Effects of recasts, metalinguistic feedback, and students' proficiency on the acquisition of Greek perfective past tense. Languages . Vol. 70.
Ioannou, Sophia; Tsagari, Dina (2022). Interactional Corrective Feedback in beginner level classrooms of Greek as a second Language: Teachers' Practices. Research Papers in Language Teaching and Learning . Vol. 12.
Tsagari, Dina; Demetriou, Theodosia (2022). Investigating the Parameters Accounting for Language Proficiency: the case of an English Language Test used for Academic purposes. Research Papers in Language Teaching and Learning . Vol. 12.