English version
Linn Stokke Guttormsen

Linn Stokke Guttormsen

Kort om

Spesialpedagogikk, barnehagelærere sin praksis, stamming, livskvalitet hos barnehagebarn, kvantitativ og kvalitativ forskning

Vitenskapelige publikasjoner

Kirmess, Melanie; Berg, Karianne; Hansen, Elisabeth Holm; Hoff, Karoline; Hofslundsengen, Hilde; Guttormsen, Linn Stokke (2025). Interdisciplinary collaboration and clinical management for Norwegian preschool children who stutter: ‘Who, what, when, and where?’. Scandinavian Journal of Primary Health Care.
https://doi.org/10.1080/02813432.2025.2531965

Sjøstrand, Åse; Næss, Kari-Anne Bottegård; Melle, Ane Hestmann; Hoff, Karoline; Hansen, Elisabeth Holm; Guttormsen, Linn Stokke (2024). Treatment for Stuttering in Preschool-Age Children: A Qualitative Document Analysis of Treatment Programs. Journal of Speech, Language and Hearing Research. Vol. 67.
https://doi.org/10.1044/2024_JSLHR-23-00463

Kirmess, Melanie; Guttormsen, Linn Stokke ; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Kefalianos, Elaina (2023). Norwegian speech-language pathologists treatment practices for preschool children who stutter: An explorative study. Journal of Fluency Disorders. Vol. 77.
https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2023.105999

Kefalianos, Elaina; Guttormsen, Linn Stokke ; Hansen, Elisabeth Holm; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Antypas, Konstantinos; Kirmess, Melanie (2022). Early Childhood Professionals' Management of Young Children Who Stutter: A Cross-Sectional Study. American Journal of Speech-Language Pathology. Vol. 31.
https://doi.org/10.1044/2021_AJSLP-21-00148

Sjøstrand, Åse; Kefalianos, Elaina; Hofslundsengen, Hilde Christine; Guttormsen, Linn Stokke ; Kirmess, Melanie; Lervåg, Arne; Hulme, Charles; Næss, Kari-Anne Bottegård (2021). Non-pharmacological interventions for stuttering in children six years and younger. Cochrane Database of Systematic Reviews. Vol. 2021.
https://doi.org/10.1002/14651858.CD013489.pub2

Haraldseid, Ingrid T; Næss, Kari-Anne Bottegård; Guttormsen, Linn Stokke ; Hokstad, Silje (2021). Stamming forekommer hyppig hos barn med Down syndrom: Resultater fra en landsomfattende empirisk studie. Norsk tidsskrift for logopedi.
https://hdl.handle.net/10852/89501

Guttormsen, Linn Stokke ; Yaruss, Scott; Næss, Kari-Anne Bottegård (2021). Parents' Perceptions of the Overall Impact of Stuttering on Young Children. American Journal of Speech-Language Pathology. Vol. 30.
https://doi.org/10.1044/2021_AJSLP-20-00113

Næss, Kari-Anne Bottegård; Guttormsen, Linn Stokke ; Hofslundsengen, Hilde Christine (2021). Barnehagelærers praksis med barn som stammer. Bøyum, Sigrid; Hofslundsengen, Hilde Christine (Red.). Barnehagelærerrollen. Mangfold, mestring og likeverd. s. 49-67. Universitetsforlaget.

Hansen, Elisabeth Holm; Sandvik, Berit Margrethe; Teige, Anne-May; Antypas, Konstantinos; Guttormsen, Linn Stokke ; Næss, Kari-Anne Bottegård (2021). Tidlig identifisering av barn som stammer- en spørreundersøkelse av helsesykepleieres vurderinger. Sykepleien Forskning. Vol. 16.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2021.83692

Hofslundsengen, Hilde Christine; Kirmess, Melanie; Guttormsen, Linn Stokke ; Næss, Kari-Anne Bottegård; Kefalianos, Elaina (2021). Systematic review of implementation quality of non-pharmacological stuttering intervention trials for children and adolescents. Journal of Fluency Disorders. Vol. 71.
https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2021.105884





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Melle, Ane Hestmann; Ingebrigtsen, Alfhild; Guttormsen, Linn Stokke ; Brubak, Stine (2019). Oppfølging av stamming i barnehagealder og tidlig skolealder. 303 s. Statped.
https://www.statped.no/globalassets/fagomrader/spr

Guttormsen, Linn Stokke (2018). A multimethod study of the impact of stuttering on children. 162 s. Faculty of Educational Sciences.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Guttormsen, Linn Stokke (2024). Ylva stammer: – Da jeg hørte de andre barna i klassen prate, innså jeg hvor annerledes jeg var.
https://www.forskning.no/barn-helse-partner/ylva-s

Wandem, Fredrik Solli; Guttormsen, Linn Stokke ; Hoff, Karoline (2024). Podkast: Stamming — Når ordene sitter fast.
https://www.uv.uio.no/spedaims/aktuelt/podkast/det

Guttormsen, Linn Stokke (2024). Hva er stamming i barnehagealder?. Avslutningsseminar - Stamming i barnehagealder . The effective stuttering project (EST).

Guttormsen, Linn Stokke (2024). The Common Component Treatment – preliminary results from two multiple single case studies. Closing seminar of the EST-project: Stuttering in preschool aged children. The effective stuttering project (EST).

Guttormsen, Linn Stokke (2024). A phase II trial of the Less Complex Utterances for Less Stuttering treatment program. Australian Stuttering Conference - Advances in Diagnosis and Management. The University of Melbourne.

Guttormsen, Linn Stokke ; Hjetland, Hanne Næss ; Breilid, Nils (2023). Voksenrolle i inkluderende praksis i barnehage og skole . Fagdag. Sortland kommune .

Sjøstrand, Åse; Næss, Kari-Anne Bottegård; Melle, Ane Hestmann; Hoff, Karoline; Hansen, Elisabeth Holm; Guttormsen, Linn Stokke (2023). Treatment for stuttering in preschool aged children– a qualitative content analysis of existing treatment programs. 13th Oxford Dysfluency Conference. 13th Oxford Dysfluency Conference.

Vinnes, Livia; Næss, Kari-Anne Bottegård; Guttormsen, Linn Stokke ; Sjøstrand, Åse; Sønsterud, Hilda (2023). Operasjonalisering av stamming. En kvantitativ studie med et ikke-eksperimentelt design. Universitetet i Oslo.

Sørtømme, Amanda; Næss, Kari-Anne Bottegård; Sønsterud, Hilda; Guttormsen, Linn Stokke ; Sjøstrand, Åse (2023). Operasjonalisering av stamming. Vurderingen av stammefrekvens med to ulike operasjonaliseringer. Universitetet i Oslo.

Guttormsen, Linn Stokke (2021). Ta den telefonen du kanskje gruer deg til, selv om du stammer.
https://www.uv.uio.no/forskning/aktuelt/podkast/la





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.