English version
Per Inge Båtnes

Per Inge Båtnes

Fagfelt

Flerkulturelle utdanningsstudier   Livslang læring   Epistemologisk kultur

Vitenskapelige publikasjoner

Båtnes, Per Inge (2015). Kunsten å kunne - Om lede og glede i det personlege kunnskapslivet. ISBN: 9788205464896. 308 s. Gyldendal Akademisk.

Båtnes, Per Inge (2012). Hvilken flerkulturell forståelse?. Båtnes, Per Inge; Egden, Sissel (Red.). Flerkulturell forståelse i praksis. s. 19-53. Gyldendal Akademisk.

Båtnes, Per Inge (2012). Livsløp og læring. Båtnes, Per Inge; Egden, Sissel (Red.). Flerkulturell forståelse i praksis. s. 92-127. Gyldendal Akademisk.

Båtnes, Per Inge (2005). Identitet og identitetspolitikk i folkeopplysningen. Mikkelsen, Arild (Red.). Livslyst og skolelyst. s. 164-179. J.W. Cappelens Forlag AS.

Båtnes, Per Inge (2004). Nye produksjonsbetingelser for identitet i voksnes læring. Del av antologi: Utfordringer for voksnes læring - et nordisk perspektiv. ISBN: 9788277240671. 17 s. Vox, Trondheim i samarbeid med Mimer - nationellt program för vuxnas lärande, Linköping.

Båtnes, Per Inge (2000). Artikulasjon og representasjon i Europa. Hansen, Niels Buur (Red.). s. 30-35. Nordisk Folkehøjskoleråd.

Båtnes, Per Inge (1995). En modell for lærebokstudiet - Lærebøkenes danningsidealer som normsettere for kunnskapsformidling. Johnsen, Egil Børre (Red.). Norsk sakprosa, første bok: Virkelighetens forvaltere. s. 92-109. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Båtnes, Per Inge ; Egden, Sissel (2012). Flerkulturell forståelse i praksis. ISBN: 9788205423961. 256 s. Gyldendal Akademisk.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Jonsmoen, Kari Mari ; Greek, Marit ; Båtnes, Per Inge (2005). Stødige Studieløp rapport fra kurset 20. - 24. juni 2005. 9 s. SEFIA.

Jonsmoen, Kari Mari ; Greek, Marit; Båtnes, Per Inge (2004). Stødige studieløp, delrapport 1,. 9 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Båtnes, Per Inge (2004). Studenter i helsefag - en modell for bedre inkludering av minoritetsstudenter gjennom den felles studieenheten VEKS. 42 s. SEFIA.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Kolshus, Thorgeir; Båtnes, Per Inge (2019). Forskjeller: forventninger, forbløffelse og ubehag. FLEKS - Scandinavian Journal of Intercultural Theory and practice. Vol. 6.

Båtnes, Per Inge (2016). Når personleg kunnskap er sosialt robust. Bedre Skole.

Båtnes, Per Inge (2011). Folkeopplysniong og dannelse i spennet 1814-2014. Folkeopplysning og dannelse. Voksenopplæringsforbundet.

Båtnes, Per Inge (2010). Partisipation and Perception - Multicultural understanding at Oslo university College. HiOA og Den norske Helsingforskomite i samarbeid med universiteter i Bosnia. Den norske Helsingforskomite.

Båtnes, Per Inge (2006). Å forvalte sine kunnskaper i kulturelt utsatte posisjoner - om formidling og frimodighet. Utfordringer i flerkulturell formidling. SEFIA.

Båtnes, Per Inge (2006). You with the hijab - some reflections about multicultural and diversity management in higher education. 4th Annual NUI Galway Conference in Teaching & Learning. National University of Ireland, Galway.

Båtnes, Per Inge (2004). Språkfaglig veiledning til helsefagets fagspråk. Rekruttering til og tilrettelegging for minoritetsspråklige til høyere utdanning. Nasjonalt Senter for flerkulturell opplæring.

Båtnes, Per Inge (2004). The construction of meaning in multicultural dialogue. The Nordic Network for Intercultural Communication. Høgskolen i Kristiansand.

Båtnes, Per Inge (2004). Kvalitet i dialog - kvalitet i måten vi mener noe på. Personalseminal for HiO: Hvordan forbereder HiO studentene til profesjonsutøvelse i det flerkulturelle samfunnet. Høgskolen i Oslo (PUS, SPS, SEFIA).

Båtnes, Per Inge (1994). Learning Languages and Socialization in a Foreign Culture of Learning. Meeting in Finland Seminar . Finnish Adult Education Association.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.