Om master i helse og teknologi

To hender med engangshansker holder en beholder og en sprøyte i et laboratorium.

Studiet er relevant for de som har en faglig bakgrunn innen radiografi, bioingeniørfag, farmasi, bioteknologi, kjemiingeniørfag eller molekylærbiologi.

Spesialiseringene innen biomedisin og radiografi er sentrale for diagnostikk og behandling i helsetjenesten.

Studiet gir deg oppdatert helsefaglig og teknologisk kunnskap, for eksempel innen bruk, utvikling og implementering av molekylærbiologiske metoder, diagnostiske tester, strålingsbaserte teknologier og terapeutiske prosedyrer.

Med denne utdanningen øker du kompetansen din slik at du kan bidra i utviklingsarbeid, forskning og innovasjonsprosesser, både innenfor eget fagområde og i tverrfaglig samarbeid.

Spesialiseringen i biomedisin er normert til to år på heltid. De fleste emnene krever fysisk tilstedeværelse.

Spesialiseringen i radiografi går på deltid over tre år og er samlingsbasert. Studenter med tidligere videreutdanning i stråleterapi kan søke om innpassing.

Studiene er på 120 studiepoeng og har to obligatoriske fellesemner:

I tillegg kommer minimum to obligatoriske spesialiseringsemner, samt masteroppgaven.

Du skal også velge ett eller flere valgfrie emner, avhengig av hvilken spesialisering du tar. De valgfrie emnene kan være på norsk eller engelsk, og enten digitale eller fysiske.

Flere av emnene i studiet kan tas enkeltvis, og kan være aktuelt hvis du ønsker å ta et eller flere emner i stedet for et helt masterprogram.

Studentliv

Jente ligger i en hengekøye i skogen og leser. Det ligger brune blader på bakken, er lite blader på trærne og hun har sol i ansiktet.
Bli kjent med studentbyen Oslo

I studentbyen Oslo kan du gå på kafé før frokost, sitte på lesesalen om dagen og dingle i en hengekøye i marka om natta. Det er kort vei fra liv og røre i sentrum til stillheten i skogen.

Tre studenter går sammen og ler og smiler ute i en park. Bakken er dekket av gule og oransje blader.
Det beste med studentlivet er mye frihet

Magnus gir studentlivet en sekser på terningen, mens Simay og Ploy begge triller en sterk femmer. Møt tre som tryna litt i begynnelsen, men som fikk fin kontroll på studiehverdagen.

Jente som sitter på biblioteket og leser.
Topp ti på campus

Josefine har studert på OsloMet i snart ett år, og viser dere sine ti favoritter på campus Pilestredet.

Studenter som jobber på iPad
Slik lykkes du som student

Her er OsloMet-forelesernes beste råd for å lykkes med studiene.

Flere hundre studenter sitter på en gressplen med armene til værs.
Dette er OsloMet

Læringsrike praksisperioder i arbeidslivet – og en sosial studietid. Ved OsloMet får du kunnskap og erfaringer for livet!