English version
Sara Birgitte Øfsti Nesje

Sara Birgitte Øfsti Nesje

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

  • Desentralisert kompetanseutvikling i Hamar-regionen 2024-2025

    OsloMet har inngått en avtale med Hamarregionen som gjelder Desentralisert kompetanseutvikling hvor Arbeidsforskningsinstituttet (AFI) og Institutt for estetiske fag (EST) ved OsloMet skal samarbeide med fire kommuner i regionen: Hamar, Løten, Stange og Ringsaker.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Ellinggard, Stine ; Nesje, Sara Birgitte Øfsti (2023). Performativ, estetisk klasseledelse. Bjørnstad, Gunhild Brænne; Ellinggard, Stine (Red.). Performative innganger til undervisning - perspektiver på skapende læring med tverrfaglige tema. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Nesje, Sara Birgitte Øfsti ; Eeg-Tverbakk, Camilla (2023). Min indre rasist. Drama Boreale . OsloMet, NLA og Drama og teaterpedagogene .

Nesje, Sara Birgitte Øfsti (2023). SKUP - skolens utviklingsprosjekt i Den kulturelle skolesekken, bruk av estetiske læreprosesser i Vgs. Dks for Vgs, konferanse Kulturtanken . Kulturtanken .

Nesje, Sara Birgitte Øfsti (2023). Estetiske læringsprosesser og elevmedvirkningsrom. Nettverkssamling, skoleledere Hamarregionen . Nettverk for skoleledere i Hamarregionen .

Ellinggard, Stine ; Nesje, Sara Birgitte Øfsti (2022). Performative, aesthetic teaching. Aesthetical learning processes and togetherness. ForEst, Univeristetet i Sørøst-Norge.

Nesje, Sara Birgitte Øfsti ; Norvalls, Mali ; Ellinggard, Stine ; Vestre, Øystein (2019). Estetiske elevaktive læringsprosesser. Kick-off samling for Desentralisert kompetanseutvikling .

Nesje, Sara Birgitte Øfsti (2008). Mitt moderne kulturminne - to fortellinger. Mangfoldskonferansen 2008 - Alle kunstens regler. Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen ( KKS).



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.