Fields of study
Academic disciplines
Contemporary history (after 1945) Sami literature Humanities Other subjects within cultural studies History Folklore studies Art history Cultural studies Painting, drawing, graphics Architecture and design Industrial and product design Methodology of project and industrial design Archaeology Nordic archaeology
Subject areas
Drawing Children drawing as schanger Art and craft Sámi cultural heritage Toddler education Children and places Learningareas in the future Childrens physical enviroment Arcitecture, areaplaning and places Visualisation of learning in university Sami traditions and history
Administrative field of work
Project management Purchasing Purchaser
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Fønnebø, Bente
; Somby, Hege Merete; Johnsen Swart, Anne-Lise
(2023).
Samiske stemmer i skolen.
ISBN: 978-82-02755713.
262 p.
Cappelen Damm Akademisk.
https://utdanning.cappelendamm.no/_samiske-stemmer
Fønnebø, Bente (2022). Kunstneriske bevegelser i barnehagen. De yngstes formgiving, bildeskaping og verksteder. ISBN: 978-8202756239. 287 p. Cappelen Damm Akademisk.
Fønnebø, Bente (2021). Dobbel kunnskap - fra et lulesamisk duodjár-perspektiv. Fønnebø, Bente; Johnsen-Swart, Anne Lise; Jernberg, Unni (Ed.). Samiske stemmer i barnehagen. p. 112-121. Cappelen Damm Akademisk.
Fønnebø, Bente (2021). Skapingsmiljøer i by og bynære strøk. Meningsforhandling og endringsmuligheter i statiske eller dynamiske bybarnehager. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Ed.). Barn i by . p. 133-152. Universitetsforlaget.
Fønnebø, Bente (2021). "Joiken går i sirkel - man går ut og inn av den". Fønnebø, Bente; Johnsen-Swart, Anne Lise; Jernberg, Unni (Ed.). Samiske stemmer i barnehagen. p. 148-157. Cappelen Damm Akademisk.
Fønnebø, Bente ; Johnsen-Swart, Anne Lise; Jernberg, Unni (2021). Samiske stemmer i barnehagen. ISBN: 978-82-02-66461-9. 200 p. Cappelen Damm Akademisk.
Fønnebø, Bente (2019). Å tegne sammen. ISBN: 978-82-02568-73-3. 194 p. Cappelen Damm Akademisk.
Fønnebø, Bente ; Rolfsen, Christian Nordahl (2017). Changing Areas, Spaces and Places in Kindergartens for More Playing, Learning and Exploration. Journal of the European Teacher Education Network (JETEN). Vol. 12.
Fønnebø, Bente
;
Rolfsen, Christian Nordahl
(2014).
Areal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagen.
11 p.
Nordisk barnehageforskning.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/nbf.742
Fønnebø, Bente (2014). Kunstneriske bevegelser i barnehagen - de yngstes formgiving, bildeskaping og verksteder. ISBN: 9788202406271. 287 p. Cappelen Damm Akademisk.