Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Drawing Children drawing as schanger Art and craft Toddler education Children and places Learningareas in the future Childrens physical enviroment Arcitecture, areaplaning and places Visualisation of learning in university
Administrative field of work
Project management Purchasing Purchaser
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Fønnebø, Bente (2021). Mitt kapittel heter: Å jakte på steder i by og bynære strøk for lek, kreativitet og læring. I Unni Vik og Kari Anne Jørgensen- Vittersø (red.Barn i by - natur ,helse og bevegelse i by og bynære strøk. 2021: Universitetsforlaget. ISBN: 9788215040936. 150 p. Universitetsforlaget.
Fønnebø, Bente (2019). Å tegne sammen. ISBN: 978-82-02568-73-3. 194 p. Cappelen Damm Akademisk.
Fønnebø, Bente; Rolfsen, Christian Nordahl (2017). Changing Areas, Spaces and Places in Kindergartens for More Playing, Learning and Exploration. Journal of the European Teacher Education Network (JETEN) . Vol. 12.
Fønnebø, Bente (2014). Kunstneriske bevegelser i barnehagen - de yngstes formgiving, bildeskaping og verksteder. ISBN: 9788202406271. 287 p. Cappelen Damm Akademisk.
Fønnebø, Bente; Rolfsen, Christian Nordahl
(2014).
Areal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagen.
11 p.
Nordisk Barnehageforskning
.
Vol. 7.
https://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/vie...
Fønnebø, Bente (2013). Forming som jazzete improviserende bevegelser, kap. 9 s. 189-214. I Otterstad,M. & Rossholt, N.2013Barnehagelærerutdanningens kompleksitet- Bevegelser i faglige perspektiver -. ISBN: 978-82-15-01941-3. 344 p. Universitetsforlaget.
Fønnebø, Bente (2012). Forming som jazzete improviserende bevegelser. Otterstad, Ann Merete; Rossholt, Nina (Ed.). Barnehagelærerutdanningens kompleksitet. Bevegelser i faglige perspektiver. 9. p. 189-214. Universitetsforlaget.
Rolfsen, Christian Nordahl; Fønnebø, Bente
(2012).
Barns yndlingssteder og ubrukte arealer i barnehagen.
Første steg
.
Vol. 25887.
http://www.utdanningsforbundet.no/upload/Forste%20...
Fønnebø, Bente; Rolfsen, Christian Nordahl (2012). Barns yndlingssteder og ubrukte arealer i barnehagen (Faglig). Første steg .
Fønnebø, Bente; Jernberg, Unni (2007). Verktøykassa.Pedagogisk Forum nr 1 2007- presentasjon av studenter Forming Fordypning og Kulturbarnehagen tema 1 2007. Verktøykassa/ Pedagogisk Forum.