Norwegian version
Bente Fønnebø

Bente Fønnebø

Fields of study

Academic disciplines

Humanities

Subject areas

Drawing   Children drawing as schanger   Art and craft   Sámi cultural heritage   Toddler education   Children and places   Learningareas in the future   Childrens physical enviroment   Arcitecture, areaplaning and places   Visualisation of learning in university   Sami traditions and history

Administrative field of work

Project management   Purchasing   Purchaser

Scientific publications

Fønnebø, Bente (2021). Dobbel kunnskap - fra et lulesamisk duodjár-perspektiv. Fønnebø, Bente; Johnsen-Swart, Anne Lise; Jernberg, Unni (Ed.). Samiske stemmer i barnehagen. Del 1 kap 7. p. 112-121. Cappelen Damm Akademisk.

Fønnebø, Bente (2021). Skapingsmiljøer i by og bynære strøk. Meningsforhandling og endringsmuligheter i statiske eller dynamiske bybarnehager. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Ed.). Barn i by. kap 8. p. 133-152. Universitetsforlaget.

Fønnebø, Bente (2021). "Joiken går i sirkel - man går ut og inn av den". Fønnebø, Bente; Johnsen-Swart, Anne Lise; Jernberg, Unni (Ed.). Samiske stemmer i barnehagen. Del 1, kapittel 10. p. 148-157. Cappelen Damm Akademisk.

Fønnebø, Bente; Johnsen-Swart, Anne Lise; Jernberg, Unni (2021). Samiske stemmer i barnehagen. ISBN: 978-82-02-66461-9. 200 p. Cappelen Damm Akademisk.

Fønnebø, Bente (2019). Å tegne sammen. ISBN: 978-82-02568-73-3. 194 p. Cappelen Damm Akademisk.

Fønnebø, Bente; Rolfsen, Christian Nordahl (2017). Changing Areas, Spaces and Places in Kindergartens for More Playing, Learning and Exploration. Journal of the European Teacher Education Network (JETEN) . Vol. 12.

Fønnebø, Bente (2014). Kunstneriske bevegelser i barnehagen - de yngstes formgiving, bildeskaping og verksteder. ISBN: 9788202406271. 287 p. Cappelen Damm Akademisk.

Fønnebø, Bente; Rolfsen, Christian Nordahl (2014). Areal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagen. 11 p. Nordisk Barnehageforskning . Vol. 7.
https://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/vie...

Fønnebø, Bente (2013). Forming som jazzete improviserende bevegelser, kap. 9 s. 189-214. I Otterstad,M. & Rossholt, N.2013Barnehagelærerutdanningens kompleksitet- Bevegelser i faglige perspektiver -. ISBN: 978-82-15-01941-3. 344 p. Universitetsforlaget.

Fønnebø, Bente (2012). Forming som jazzete improviserende bevegelser. Otterstad, Ann Merete; Rossholt, Nina (Ed.). Barnehagelærerutdanningens kompleksitet. Bevegelser i faglige perspektiver. 9. p. 189-214. Universitetsforlaget.





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete