Research groups
Publications and research
Scientific publications
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne (2022). Friluftsliv og den frie leken. Neegaard, Henrik; Krempig, Inger Wallem (Ed.). Barnehagens friluftsliv. 3. p. 52-68. Cappelen Damm Akademisk.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Blenkinsop, Sean; Heggen, Marianne Presthus; Neegaard, Henrik
(2022).
Friluftsliv and Wild Pedagogies: Building Pedagogies for Early Choldhood Education in a Time of Environmental Uncertainty.
Canadian Journal of Environmental Education (CJEE)
.
Vol. 25.
https://cjee.lakeheadu.ca/article/view/1713
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne (2021). From Fresh Air and Sunbathing to Wildlife and Snow Caves;"Friluftsliv" in Norwegian Primary Schools 1939-1980. Roos, Merethe; Berge, Kjell Lars; Edgren, Henrik; Hiidenmaa, Pirjo; Matthiesen, Christina (Ed.). Exploring Textbooks and Cultural Change in Nordic Education 1536–2020. Chapter 15. p. 245-259. Brill|Sense.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Kaarby, Karen Marie Eid (2021). På spor etter drabantbyens steder for barns lek og bevegelse. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Ed.). Barn i by. 13. p. 219-245. Universitetsforlaget.
Foyn-Bruun, Emilie Elisabeth; Jørgensen-Vittersø, Kari Anne (2021). Naturfaglig danning i barns møter med planter og forhistoriske dyr i Botanisk hage. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Ed.). Barn i by. Kapittel 10. p. 171-182. Universitetsforlaget.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (2021). Barn i by. ISBN: 9788215040936. 320 p. Universitetsforlaget.
Andersen, Eivind; Øvreås, Steinar; Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Borch-Jenssen, Janne; Moser, Thomas
(2020).
Children’s physical activity level and sedentary behaviour in Norwegian early childhood education and care: effects of a staff-led cluster-randomised controlled trial.
BMC Public Health
.
Vol. 20.
https://hdl.handle.net/11250/2736814
Øvreås, Steinar; Andersen, Eivind; Moser, Thomas; Borch-Jenssen, Janne; Jørgensen, Kari-Anne
(2020).
Å styrke fysisk aktiv lek i barnehagen – evaluering av et intervensjonsdesign basert på en høy grad av personaldeltagelse.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
.
Vol. 14.
https://hdl.handle.net/11250/2685444
Murtnes, Åsve; Jørgensen, Kari-Anne; Birkeland, Inger
(2019).
Steder i naturen: sted, natur og materialitet på ungdomstrinnet.
14 p.
Tidsskriftet UTMARK
.
https://hdl.handle.net/11250/2650632
Beery, Thomas; Jørgensen, Kari Anne (2018). Children in nature: sensory engagement and the experience of biodiversity. Environmental Education Research . Vol. 24.