English version
Kaja Granum Skarpaas

Kaja Granum Skarpaas

Forskningsgrupper

Vitenskapelige publikasjoner

Skarpaas, Kaja Granum ; Dodou, Katherina (2025). Sparse and Selective. Digital Responsibility Practices in Lower Secondary English Classrooms in Norway. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 9.
https://doi.org/https://journals.oslomet.no/nordic

Skarpaas, Kaja Granum (2023). The importance of relevance: Factors influencing upper secondary vocational students’ engagement in L2 English language teaching. Scandinavian Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2250360

Skarpaas, Kaja Granum ; Rødnes, Kari Anne (2022). Vocabulary Teaching Practices of L2 English in Upper Secondary Vocational Classrooms. Languages. Vol. 7.
https://doi.org/10.3390/languages7010055

Skarpaas, Kaja Granum ; Hellekjær, Glenn Ole (2021). Vocational orientation – A supportive approach to teaching L2 English in upper secondary school vocational programmes. International Journal of Educational Research Open. Vol. 2.
https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2021.100064

Brevik, Lisbeth M.; Skarpaas, Kaja Granum ; Isaksen, Anja Ramfjord (2020). Vocational English. Building vocational orientation and relevance. Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth (Red.). Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice. s. 65-90. Universitetsforlaget.
https://www.universitetsforlaget.no/teaching-engli

Brevik, Lisbeth M.; Lund, Andreas; Skarpaas, Kaja Granum ; Røkenes, Fredrik Mørk (2020). Language and technology: Digital competence in English. Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth (Red.). Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice. s. 43-64. Universitetsforlaget.
https://www.universitetsforlaget.no/teaching-engli

Skarpaas, Kaja Granum ; Wiese, Eline F.; Engelien, Kirsti Lyngvær (2015). Utilizing MOOC technology in a campus based Teacher Education Programme. Ho, Curtis P.; Lin, Grace (Red.). E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2015. s. 664-669. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Mohammad-Roe, Siri ; Skarpaas, Kaja Granum (2023). Citizens YF Helse og oppvekstfag. ISBN: 9788202786632. 304 s. Cappelen Damm AS.

Mohammad-Roe, Siri ; Skarpaas, Kaja Granum (2023). Citizens YF Teknologi og industrifag. ISBN: 9788202793715. 304 s. Cappelen Damm AS.

Mohammad-Roe, Siri ; Skarpaas, Kaja Granum (2023). Citizens YF Bygg og anleggsteknikk. ISBN: 9788202786656. 304 s. Cappelen Damm AS.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Gudmundsdottir, Greta Björk; Brevik, Lisbeth M.; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerard; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard ; Isaksen, Anja Ramfjord; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Mathé, Nora Elise Hesby; Roe, Astrid; Skarpaas, Kaja Granum ; Stovner, Roar Bakken ; Suhr, Mai Lill (2024). Å gi rom for variasjon og valgfrihet, mens vi venter på digital dømmekraft. ISBN: 9788294119011. 159 s. Universitetet i Oslo.

Gilje, Øystein; Ingulfsen, Line; Dolonen, Jan A.; Furberg, Anniken Larsen; Rasmussen, Ingvill; Kluge, Anders; Knain, Erik; Mørch, Anders Irving; Naalsund, Margrethe; Skarpaas, Kaja Granum (2016). Med ARK&APP. Bruk av læremidler og ressurser for læring på tvers av arbeidsformer. 186 s. Universitetet i Oslo.

Skarpaas, Kaja Granum ; Ingulfsen, Line; Gilje, Øystein (2015). "In my spare time I like to..." - En casestudie i prosjektet ARK&APP, engelsk, 5. klasse. ISBN: 9788256970193. 69 s. Universitetet i Oslo.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Skarpaas, Kaja Granum ; Surkalovic, Dragana (2025). GenAI in the English subject. Elstad, Eyvind; Korbøl, Karsten (Red.). Kunstig intelligens i skolen. s. 207-235. Fagbokforlaget.

Skarpaas, Kaja Granum (2024). Yrkesretting som livsmestring. «Så får vi faktisk bruk for de tingene vi lærer». Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret.

Skarpaas, Kaja Granum (2021). Conference paper: Vocational students and the English school subject – engaging and disengaging classroom practices. NOFA8. Western Norway Univ of Applied Sciences & Univ of Bergen.
https://app.oxfordabstracts.com/events/1688/progra

Skarpaas, Kaja Granum (2021). L2 English in vocational study programmes: Comparing teacher and student views. Exploring Language Education (ELE) 2021: Teaching and Learning Languages in the 21st Century. University of Oslo.

Skarpaas, Kaja Granum ; Brevik, Lisbeth M. (2018). Engelskfaget: Relevans som forutsetning for god yrkesretting. Bedre Skole.
https://www.researchgate.net/publication/329358938

Skarpaas, Kaja Granum (2018). Practical and relevant? Vocationally oriented English instruction in Norwegian upper secondary school. Exploring Language Education (ELE): Global and local perspectives. Stockholm University, Department of language education.

Skarpaas, Kaja Granum (2018). How do you VOI - Vocationally oriented instruction in Norway and Sweden. NERA 2018: Educational research: Boundaries, Breaches and Bridges. Nordic Educational Research Association (NERA).

Brevik, Lisbeth M.; Skarpaas, Kaja Granum (2016). Digitale ferdigheter i engelsk: Forskning og praksiseksempler fra seks klasserom. Bedre Skole.
https://www.utdanningsforbundet.no/upload/Tidsskri



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.