Fields of study
Subject areas
Professional identity Gender and Gender studies
Publications and research
Scientific publications
Rossholt, Nina (2018). En kartografisk tilnærming til steders sanselige og bevegelige kvaliteter i to parker i Oslo. Seim, Sissel; Sæter, Oddrun Kristine (Ed.). Barn og unge. By, sted og sosiomaterialitet.. p. 59-74. Cappelen Damm Akademisk.
Rossholt, Nina
(2018).
Thinking in/through movements; Working with/in affect within the context of Norwegian early years education and practice.
Educational Philosophy and Theory.
Vol. 50.
https://doi.org/10.1080/00131857.2017.1315801
Odegard, Nina
;
Rossholt, Nina
(2016).
“In-Betweens Spaces”: Tales from a Remida.
Reinertsen, Anne Beate (Ed.).
Becoming earth: A post human turn in educational discourse collapsing nature/culture divides. p. 53-65.
Brill | Sense.
https://doi.org/10.1007/978-94-6300-429-9_6
Jones, Liz;
Rossholt, Nina
; Anastasiou, Thekla; Holmes, Rachel
(2016).
Masticating ‘quality’ and spitting the bits out.
Contemporary Issues in Early Childhood.
Vol. 17.
https://doi.org/10.1177/1463949115627897
Reinertsen, Anne Beate;
Rossholt, Nina
(2016).
Po/etisk pedagogisk ledelse for kvalitet gjennom skriving mot immanente vurderingspraksiser og tvilens og kroppens vitenskap og metoder.
10 p.
Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM).
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/rerm.1843
Rossholt, Nina (2015). Å tenke med Deleuze og Guattari; Hva kan en posthuman kropp bli og gjøre i barnehagen?. Otterstad, Ann Merete; Reinertsen, Anne Beate (Ed.). Metodefestival og øyeblikksrealisme: -eksperimenterende kvalitative forskningspassasjer. p. 214-226. Fagbokforlaget.
Otterstad, Ann Merete
;
Rossholt, Nina
(2014).
Affektive tilstander; bevegelser i kropp og boks.
Pedagogisk Forskning i Sverige.
Vol. 19.
http://hdl.handle.net/10642/2802
Rossholt, Nina (2014). Lekens tilblivelse i barnehagen. Hangaard Rasmussen, Torben (Ed.). På spor etter lek. p. 176-190. Fagbokforlaget.
Rossholt, Nina
(2013).
Kroppslige/materielle tilblivelser:tempo, energi og affekt i barnehagen.
Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
Vol. 31.
https://doi.org/10.5324/barn.v31i3.3738
Otterstad, Ann Merete ; Rossholt, Nina (2012). Barnehagelærerutdanningens kompleksitet. Bevegelser i faglige perspektiver. ISBN: 9788215019413. 352 p. Universitetsforlaget.