English version
Aleksandra Hara Fadum

Aleksandra Hara Fadum

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Fadum, Aleksandra Khara ; Rodal, Camilla (2024). Insights from Preservice Teachers' Perspectives on Mathematical Argumentation. Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning.

Fadum, Aleksandra Hara ; Tellefsen, Helga Kufaas (2023). Norwegian mathematics teachers' beliefs about collaborative learning via computer programming. Drijvers, Paul; Csapodi, Csaba; Palmer, Hanna; Gosztonyi, Katalin; Kónya, Eszter (Red.). Proceedings of the thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). s. 2652-2659. European Society for Research in Mathematics Education.

Fadum, Aleksandra Hara ; Tellefsen, Helga Kufaas (2022). Videreutdanningsstudenters undervisningskunnskap relatert til likhetstegnets betydning i algebra. NOMAD – Nordisk matematikkdidaktikk. Vol. 27.
https://ncm.gu.se/e-nomad/

Fadum, Aleksandra Hara ; Kleve, Bodil ; Rodal, Camilla (2021). An investigation activity as a means of including students in mathematical sensemaking. Nortvedt, Guri A.; Buchholtz, Nils; Fauskanger, Janne; Hreinsdottir, Freyja; Hähkioniemi, Marcus; Jessen, Britta Eyrich (Red.). Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021. s. 49-56. SMDF, Swedish Society for Research in Mathematics Education.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Larsen, Hege; Tønnessen, Eva; Bjarnø, Vibeke ; Fadum, Aleksandra Hara ; Hovik, Ellen Konstanse (2024). 3 av 10 lærerstudenter strøk i matte.

Fadum, Aleksandra Hara ; Rodal, Camilla (2024). Insights from Preservice Teachers' Perspectives on Mathematical Argumentation. NORMA 24, The Tenth Nordic Conference on Mathematics Education . NoRME​- the Nordic Society for Research in Mathematics Educa.

Fadum, Aleksandra Khara ; Nolan, Kathleen (2024). Identifying and Activating Spaces for an Ethnomathematics-based Pedagogy and Curriculum. NORMA 24, The Tenth Nordic Conference on Mathematics Education . NoRME​- the Nordic Society for Research in Mathematics Educa.

Fadum, Aleksandra Hara ; Tellefsen, Helga Kufaas (2023). Norwegian mathematics teachers' beliefs about collaborative learning via computer programming. Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME.

Sørensen, Trine; Vedvik, Dag Jarle; Fadum, Aleksandra Hara ; Tellefsen, Helga Kufaas (2022). Programmering og samarbeidslæring. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.

Fadum, Aleksandra Hara ; Sundtjønn, Trude (2021). Statistikk med Padlet. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. Vol. 3.

Fadum, Aleksandra Hara ; Kleve, Bodil ; Rodal, Camilla (2021). An investigation activity as a means of including students in mathematical sensemaking. NORMA20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education. Universitetet i Oslo.

Tellefsen, Helga Kufaas; Fadum, Aleksandra Hara (2020). Vertikale tavler Rike og utforskende oppgaver Programmering. Dekomp-nettverkssamling. Asker.

Tellefsen, Helga Kufaas; Fadum, Aleksandra Hara (2020). praksisfortellinger og Rike oppgaver. Dekomp-nettverkssamling. Asker.

Fadum, Aleksandra Hara ; Tellefsen, Helga Kufaas; Litherland, Kristina Torine (2020). Metematikk og programmering. De-komp, nettverksamling 3. Lørenskog/Rælingen.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.