English version
Camilla Skredderstuen Stolpe

Camilla Skredderstuen Stolpe

Kort om

Utdannet førskolelærer ved HiOA i 2000. Har 22- års praksis fra barnehage i delt stilling som pedagogisk leder og styrer. Master fra HiOA- Aksjons- og dokumentasjonsprosesser i barnehagen. Aksjonsforskning med utgangspunkt i begrepet faglighet. Ansatt som uninversitetslektor ved OsloMet i 2022. Forskningsinteresser: ledelse, veiledning og kompetanseutvikling.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Stolpe, Camilla Skredderstuen ; Germeten, Sidsel (2015). Aksjonsforskning: Aksjonslæring og dokumentasjon av praksisnære prosesser. Otterstad, Ann Merete; Reinertsen, Anne Beate (Red.). s. 359-373. Fagbokforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Hjetland, Hanne Næss ; Stolpe, Camilla Skredderstuen (2024). Kompetanseutvikling i barnehagen: en review av norsk forskning. Norsk barnehageforskningskonferanse 2024. BARNkunne – Senter for barnehageforskning .

Ringen, Linda Geelmuyden ; Lundestad, Magritt ; Johannessen, Charlotte U ; Stolpe, Camilla Skredderstuen (2024). Eiers og styrers erfaring og syn på egne roller i utvikling av barnehagefeltet. Fakultetskonferansen OsloMet- Malmø . OsloMet.

Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Førde, Elisabeth ; Stolpe, Camilla Skredderstuen (2023). Veiledningsrapport fra OsloMet. Os, Ellen; Hernes, Leif; Bjerklund, Monica; Gotvassli, Kjell Aage; Gulbrandsen, Lars Petter; Ljunggren, Birgitte (Red.). Pilotprosjektet - veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen. s. 1-12. OsloMet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.