English version
Øyvind Thormodsæter

Øyvind Thormodsæter

Kort om

Øyvind Thormodsæter er førsteamanuensis ved GFU med undervisning i engelsk språk. Han har doktorgrad i engelsk språk fra ILOS ved Universitetet i Oslo. Faglige interesseområder inkluderer korpuslingvistikk, fraseologi og kontrastiv lingvistikk.

Forskningsgrupper

Publikasjoner og forskningsresultater

Forskningsrapporter

Thormodsæter, Øyvind (2021). The idiomaticity of emotion in English and Norwegian: A corpus-based contrastive investigation of the phraseology of the three English-Norwegian verb pairs enjoy-nyte, love-elske and like-like. 384 s. 07 Gruppen.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Hølland, Silje ; Dalland, Cecilie Pedersen ; Surkalovic, Dragana ; Thormodsæter, Øyvind (2024). Pre-service Teachers' Reflections in Practice Placement: Balancing Pedagogy and Subject Didactic. ECER-konferansen. EERA - European Education Research Association.

Thormodsæter, Øyvind ; Heggernes, Sissil Lea (2024). Find your cake and eat it! Explorative approaches to teaching and learning L2 vocabulary and grammar in context. Honorary conference for Docent Mona E. Flognfeldt: Changing conditions of English and English language teaching (ELT) in Norwegian primary school. . The English Section, OsloMet University.

Thormodsæter, Øyvind (2018). Olaf, du må vakne, idiomatikken kjem!.

Thormodsæter, Øyvind (2018). Not everyone enjoys being loved, but I like it: A contrastive study of three feeling-denoting verbs in English and Norwegian. UCCTS 2018 - Using Corpora in Contrastive and Translation Studies. CECL (Centre for English Corpus Linguistics), UCLouvain.

Thormodsæter, Øyvind (2018). A bear-favour in disguise: Second language idiomaticity and corpus-based teaching. Faglig-pedagogisk dag (2018). Universitetet i Oslo.

Thormodsæter, Øyvind (2018). Not everyone enjoys being loved, but I like it. NoSLIP. Universitetet i Oslo.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.