Forskningsnyhetsbrev fra OsloMet

Forskningsnyheter

Motta ukens forskningsnyheter fra OsloMet på e-post.

Hver uke sender OsloMet ut et nyhetsbrev med forskningsnyheter innen helse, skole, teknologi, velferd og arbeidsliv.

Du kan når som helst avregistrere deg via lenken i nyhetsbrevet. Navn og e-postadresse vil bli slettet fra våre lister når du avregistrerer deg. Du kan også være trygg på at OsloMet ikke videredistribuerer verken e-postadresser eller annen personlig informasjon. Informasjonen du gir oss vil kun bli brukt til å sende deg informasjon via nyhetsbrev. OsloMet benytter mailmojo for å håndtere epostlister og i e-postkommunikasjon. Det er inngått en databehandleravtale mellom mailmojo og OsloMet. Eventuelle spørsmål om nyhetsbrev kan rettes til: nettredaksjonen@oslomet.no.

Siste forskningsnyheter

To unge kvinner i en butikk holder opp plastpose og handelnett
Handlenett gir meir miljøvennleg mathandel

Det finst minst 27 millionar handlenett i norske hushald. Kan handlenetta hjelpe oss å redusere bruken av plastposar?

Fengselsbetjent i gang ved celler i Kriminalomsorgen.
Fengselsbetjenter er avhengig av alle sanser på jobb

Fengselsansatte følger magefølelsen – ikke bare regler – for å avverge fare, ifølge fersk doktorgrad.

En gutt sitter alene på gresset med ryggen til.
Akuttplassering av barn med utgangspunkt i «nulltoleranse mot vold» kan være til skade for enkelte barn

En ny studie avdekker at barnevernets akutte plasseringer av barn, legitimert med nulltoleranse mot vold, kan være mer skadelig enn hjelpsom.