Fagområder
Emner
Høyere utdanning Profesjonsutdanning Formativ vurdering Arbeidsplasslæring Kulturhistorisk virksomhetsteori Situert læring
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
-
Utdanningsbarnehager
Innovasjonsprosjektet er organisert rundt begrepet utdanningsbarnehager, og bygger på tanken om at kvalitetsheving av profesjonsutdanninger best skjer i nært samarbeid med profesjonsfeltet. Prosjektet søker å skape innovative samarbeidsrelasjoner mellom utdanning og profesjonsfelt.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Strand, Ingrid Rachel
;
Knutstad, Unni
;
Havnes, Anton
;
Sagbakken, Mette
(2024).
Addressing a critical voice in clinical practice. Experiences from nursing students, teachers, and supervisors - A qualitative study.
12 s.
Nursing Reports.
Vol. 14.
https://doi.org/10.3390/nursrep14020061
Finstad, Ingrid Rachel Strand
;
Knutstad, Unni
;
Havnes, Anton
;
Sagbakken, Mette
(2022).
The paradox of an expected level: The assessment of nursing students during clinical practice – A qualitative study.
7 s.
Nurse Education in Practice.
Vol. 61.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2022.103332
Havnes, Anton
(2021).
Kunnskapsområdene i barnehagelærerutdanningen – en umulig modell? Utfordringer ved faglig integrasjon og profesjonsretting.
18 s.
Nordic Studies in Education.
Vol. 41.
https://doi.org/10.23865/NSE.V41.2356
Havnes, Anton
(2018).
ECEC Professionalization?challenges of developing professional standards.
European Early Childhood Education Research Journal.
Vol. 26.
https://doi.org/10.1080/1350293X.2018.1522734
Prøitz, Tine Sophie;
Havnes, Anton
; Briggs, Mary; Scott, Ian
(2017).
Learning outcomes in professional contexts in higher education.
European Journal of Education.
Vol. 52.
https://doi.org/10.1111/ejed.12207
Caspersen, Joakim; Havnes, Anton ; Smeby, Jens-Christian (2017). Profesjonskvalifisering i arbeid og etterutdanning. Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian (Red.). Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. s. 118-129. Universitetsforlaget.
Ravik, Monika;
Havnes, Anton
; Bjørk, Ida Torunn
(2017).
Defining and comparing learning actions in two simulation modalities: Students training on a latex arm and on each other's arms.
Journal of Clinical Nursing (JCN).
Vol. 26.
https://doi.org/10.1111/jocn.13748
Ravik, Monika;
Havnes, Anton
; Bjørk, Ida Torunn
(2017).
Conditions affecting the performance of peripheral vein cannulation during hospital placement: a case study.
10 s.
Nursing Research and Practice.
Vol. 2017.
https://doi.org/10.1155/2017/9748492
Havnes, Anton
; Christiansen, Bjørg; Bjørk, Ida Torunn;
Hessevaagbakke, Eva Elisabeth
(2016).
Peer learning in higher education:Patterns of talk and interaction in skills centre simulation.
Learning, Culture and Social Interaction.
Vol. 8.
https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2015.12.004
Zlatanovic, Tatjana;
Havnes, Anton
; Tveiten, Sidsel
(2016).
Nurse teachers' perceived competencies in the context of students'first clinical placements: A qualitative study.
13 s.
Journal of Nursing Education and Practice (JNEP).
Vol. 7.
https://doi.org/10.5430/jnep.v7n1p32