Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Christiansen, Bjørg; Blomberg, Karin; Lindeflaten, Katrin; Holm Larsen, Monica; Averlid, Gertrud M; Salinas, Deborah; Hessevaagbakke, Elisabeth
(2023).
Praksisveilederes erfaring med lokale læreplaner for sykepleierstudenter.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
https://doi.org/10.7557/14.6860
Christiansen, Bjørg; Holm Larsen, Monica; Blomberg, Karin; Averlid, Gertrud M; Hessevaagbakke, Elisabeth; Lindeflaten, Katrin (2023). Utvikling av lokale læreplaner som redskap for læring og vurdering i praksisstudier. ISBN: 9788202794873. 18 s. Cappelen forlag.
Opheim, Helene Margrethe Storebø; Furuseth, May-Tove; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; Hjeltnes, Bjarne; Hessevaagbakke, Elisabeth (2021). Bioingeniørstudenter som veiledere for sykepleiestudenter i venøs blodprøvetaking. 5 s. Bioingeniøren.
Torbjørnsen, Astrid; Hessevaagbakke, Elisabeth; Grov, Ellen Karine; Bjørnnes, Ann Kristin
(2021).
Enhancing students learning experiences in nursing programmes: An integrated review.
7 s.
Nurse Education in Practice.
Vol. 52.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103038
Lindeflaten, Katrin; Christiansen, Bjørg; Aamold, Kristin; Halvorsrud, Hedvig; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; Hessevaagbakke, Elisabeth
(2021).
Studenter på kompletterende sykepleierutdanning sine erfaringer som veiledere i et medstudentbasert studieopplegg.
13 s.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 105.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2021-02-09
Løyland, Borghild; Peveri, Anne Marthe; Hessevaagbakke, Elisabeth; Taasen, Inger; Lindeflaten, Katrin
(2019).
Students’ Observations of Hand Hygiene in Nursing homes using the Five Moments of Hand Hygiene.
Journal of Clinical Nursing (JCN).
https://doi.org/10.1111/jocn.15136
Hessevaagbakke, Elisabeth; Christiansen, Bjørg (2019). Hvordan kan praksisveileder vurdere studentenes pedagogiske kompetanse i relasjon til pasienter?. Christiansen, Bjørg; Jensen, Kari Toverud; Larsen, Kristian (Red.). Vurdering av kompetanse i praksisstudier - En vitenskapelig antologi. s. 219-230. Gyldendal Akademisk.
Havnes, Anton; Christiansen, Bjørg; Bjørk, Ida Torunn; Hessevaagbakke, Eva Elisabeth
(2016).
Peer learning in higher education:Patterns of talk and interaction in skills centre simulation.
Learning, Culture and Social Interaction.
Vol. 8.
https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2015.12.004
Bjørk, Ida Torunn; Christiansen, Bjørg; Havnes, Anton; Hessevaagbakke, Eva Elisabeth
(2015).
Exploring the black box of practical skill learning in the clinical skills center.
Journal of Nursing Education and Practice (JNEP).
Vol. 5.
https://doi.org/10.5430/jnep.v5n11p131
Hessevaagbakke, Elisabeth; Johansen, Anne Grethe; Gudjonsdottir, Solveig; Christiansen, Bjørg (2013). Praksisveilederens funksjon i et medstudentbasert studieopplegg i klinikken. Nordisk sygeplejeforskning. Vol. 3.