English version
Jens-Christian Smeby

Jens-Christian Smeby

Kort om

PhD i sosiologi fra Universitetet i Oslo
Forskningsfelt:
Profesjonskvalifisering i utdanning arbeid
Profesjonskunnskap
Høyerer utdanning
Ekspertise

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Sosiologi

Emner

Høyere utdanning   Profesjonsutdanning   Fagekspertise   Profesjonell utvikling   Kunnskapsformer

Forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian (2023). Research-based teacher education in Norway – a longitudinal perspective. International Journal of Educational Research. Vol. 119.
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2023.102177

Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian (2023). Praksisrettede pedagoger og disiplinorienterte forskere – lærerutdanningen og forskningen 2008–2021. Mausethagen, Sølvi; Bøyum, Steinar; Caspersen, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Thue, Fredrik (Red.). En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget.
https://doi.org/10.18261/9788215065540-23-06

Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian ; Bonsaksen, Tore (2021). Practice educators’ emphasis on research in supervision of occupational therapy students. Scandinavian Journal of Occupational Therapy.
https://doi.org/10.1080/11038128.2021.1968948

Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian (2020). Placement training and learning outcomes in social work education. 14 s. Studies in Higher Education.
https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1750583

Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian ; Bonsaksen, Tore ; Olsen, Nina Rydland (2020). Research-based occupational therapy education: An exploration of students’ and faculty members’ experiences and perceptions. PLOS ONE.
https://doi.org/10.1371/journal.pone.0243544

Vindegg, Jorunn ; Smeby, Jens-Christian (2019). Narrative reasoning and coherent alignment in field placement. Social Work Education.
https://doi.org/10.1080/02615479.2019.1641192

Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian (2018). The relationship among learning outcome measures used in higher education. Quality in Higher Education. Vol. 24.
https://doi.org/10.1080/13538322.2018.1484411

Smeby, Jens-Christian ; Mausethagen, Sølvi (2017). Profesjonskvalifisering. Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian (Red.). Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. s. 11-20. Universitetsforlaget.

Caspersen, Joakim; Havnes, Anton ; Smeby, Jens-Christian (2017). Profesjonskvalifisering i arbeid og etterutdanning. Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian (Red.). Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. s. 118-129. Universitetsforlaget.

Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian ; Aamodt, Per O (2017). Measuring learning outcomes. European Journal of Education. Vol. 52.
https://doi.org/10.1111/ejed.12205





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig