Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Humaniora Litteraturvitenskapelige fag Språkvitenskapelige fag
Emner
Grammatikkundervisning Kontrastiv grammatikk
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Nergård, Mette Elisabeth (2020). "Det religiøse som eit ope og innbydande rom". Skarstein, Dag; Vederhus, Inger (Red.). Jon Fosse i skulen. Kapittel 5. s. 119-135. Det Norske Samlaget.
Lind, Anne; Nergård, Mette Elisabeth; Svenkerud, Anne Bergljot (2019). Lærerstudenters arbeid med skjønnlitteratur i praksisskolene. En studie av fem praksisgruppers adaptasjon av en klassiker. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. Kapittel 7. s. 114-130. Universitetsforlaget.
Nergård, Mette Elisabeth; Lundberg, Pål (2019). "Jeg lærte at jeg kan mer enn det jeg tror". En studie av flerspråklighet som ressurs i grunnskoleundervisning. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. Kapittel 11. s. 181-196. Universitetsforlaget.
Aarsæther, Finn; Bjarnø, Vibeke; Nergård, Mette Elisabeth (2017). Språklig mangfold og læring Didaktikk for flerspråklig klasserom. ISBN: 9788205505759. 240 s. Gyldendal Akademisk.
Nergård, Mette Elisabeth; Penne, Sylvi (2016). Fagene oppløses i framtidens skole :. Kirke og kultur . Vol. 121.
Nergård, Mette Elisabeth; Nicolaisen, Tove (2015). Om å utforske den skjulte literacy i flerspråklige klasserom - mangfold som ressurs i undervisning. Lindboe, Inger Marie; Randen, Gunhild Tveit; Skrefsrud, Thor-Andre; Østberg, Sissel (Red.). Refleksjon og relevans - språklig og kulturelt mangfold i lærerutdanningene. Kapittel 3. s. 43-63. Oplandske Bokforlag.
Nergård, Mette Elisabeth (2013). Ei jente fra Damaskus, en maurisk prins og en skolegutt fra Norge. Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. Kapittel 8. s. 201-236. Gyldendal Akademisk.
Nergård, Mette Elisabeth (2013). Inn i språkarbeid med store spørsmål i bagasjen. Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. Kapittel 4. s. 101-118. Gyldendal Akademisk.
Nergård, Mette Elisabeth (2013). Arbeid med grammatikk i det flerspråklige klasserommet. Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. Kapittel 3. s. 71-101. Gyldendal Akademisk.
Bjarnø, Vibeke; Nergård, Mette Elisabeth; Aarsæther, Finn
(2013).
Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom.
ISBN: 978-82-05-42520-0.
235 s.
Gyldendal Akademisk.
http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/G...