Fagområder
Emner
Emosjonelle vansker Evaluering Kompetanseoppbygging Samspill Sosial kompetanse Sosiale vansker Språk og kommunikasjonsutvikling Rådgivning Døvblindfødte Inkluderende opplæring Pedagogisk psykologisk tjeneste
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Fasting, Rolf Bjarne
;
Breilid, Nils
(2023).
Cross-professional collaboration to improve inclusive education.
15 s.
Scandinavian Journal of Educational Research.
Vol. (ahead-of-print).
https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2175248
Fasting, Rolf Bjarne ; Breilid, Nils (2023). Likeverdig opplæring. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 99-122. Fagbokforlaget.
Breilid, Nils ; Fasting, Rolf Bjarne (2023). Den spesialpedagogiske tiltakskjeden - en dynamisk modell for likeverdig opplæring. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 123-144. Fagbokforlaget.
Schmid, Evi
;
Breilid, Nils
(2022).
For dem som ønsker å gå en annen vei: Implementering og praktisering av praksisbrevordningen i fylkeskommunene.
Søkelys på arbeidslivet.
Vol. 39.
https://doi.org/10.18261/spa.39.2.2
Breilid, Nils ; Lassen, Liv Margarete (2021). Samtaler som tidlig innsats. Olsen, Mirjam Harkestad; Fasting, Rolf Bjarne (Red.). Tidlig innsats. s. 140-164. Cappelen Damm Akademisk.
Fasting, Rolf Bjarne ; Breilid, Nils (2020). PP-tjenesten som inkluderingsagent: retorikk eller handling?. 20 s. Psykologi i kommunen (PIK).
Lassen, Liv Margarete; Breilid, Nils (2019). Selvinnsikt hos rådgiver og bruker i spesialpedagogisk rådgivning. Haugan, Jan Arvid; Kvello, Øyvind (Red.). Selvinnsikt og profesjonalitet. Fagbokforlaget.
Breilid, Nils
; Dyrnes, Eva Martinsen
(2017).
Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fra
skole til varig arbeidslivstilknytning for elever i
lærekandidat-ordningen.
22 s.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2179
Breilid, Nils ; Lassen, Liv Margarete (2014). Å nå og forstå. Betydning av dialoger for å fremme elevers involvering og utvikling. Norsk tidsskrift for logopedi. Vol. 60.
Breilid, Nils (2013). Hidden potentials within compulsory pupil-teacher dialogues. American Journal of Pastoral Counseling. Vol. 47.