Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
U. S. R. Mohottige, Nisanka ; Bjerke, Annette Hessen ; Andersen, Renate (2023). Integration of computational thinking into mathematics and science preservice teacher education courses. Emerging Researchers' Conference at ECER 2023. European Educational Research Association (EERA).
U. S. R. Mohottige, Nisanka (2023). Developing pre-service teachers’ understanding of computational thinking: A multiple case study. The Nordic Educational Research Association (NERA) conference 2023. The Nordic Educational Research Association (NERA).
U. S. R. Mohottige, Nisanka ; Bjerke, Annette Hessen ; Andersen, Renate (2022). Integration of computational thinking and programming into primary and lower secondary teacher education in Norway: A content analysis of course descriptions and reading lists. The Nordic Educational Research Association (NERA) konferanse 2022. The Nordic Educational Research Association (NERA).
U. S. R. Mohottige, Nisanka ; Ekanayake, Sagarika (2011). Glycaemic indices of some selected Sri Lankan rice varieties. Annual scientific sessions of the Nutrition Society of Sri Lanka 2011. Nutrition Society of Sri Lanka.