English version
Svein Eikeseth

Svein Eikeseth

Vitenskapelige publikasjoner

Andreassen, Marita; Lugo, Ricardo Gregorio; Eldevik, Sigmund ; Eikeseth, Svein (2025). Stress in Parents of Preschool Aged Autistic Children Who Underwent Community Based Early Intensive Behavioral Intervention. Advances in Neurodevelopmental Disorders.
https://doi.org/10.1007/s41252-025-00446-0

Hinz, Julian; Eikeseth, Fillip Ferreira; Chawarska, Katarzyna; Eikeseth, Svein (2024). A systematic review and meta-analysis of atypical visual attention towards non-social stimuli in preschoolers with autism spectrum disorder. Autism Research.
https://doi.org/10.1002/aur.3261

Starbrink, Magnus; Eikeseth, Svein ; Eldevik, Sigmund ; Edervall, Johanna (2024). Experimental assessment of seizure-like behaviors in a girl with Rett syndrome. Epilepsy and Behavior Reports (EBR). Vol. 26.
https://doi.org/10.1016/j.ebr.2024.100666

Wójcik, Marta; Eikeseth, Svein ; Eikeseth, Fillip Ferreira; Budzinska, Ewa; Budzinska, Anna (2023). A Comparison Controlled Study Examining Outcome for Children With Autism Receiving Intensive Behavioral Intervention (IBI). Behavior Modification. Vol. 47.
https://doi.org/10.1177/01454455231165934

Disanti, Brittany; Eikeseth, Svein ; Eldevik, Sigmund (2023). Comparing a Modified Structured Mix with a Modified Random Rotation Procedure to Teach Auditory-Visual Conditional Discriminations to Children with Autism. International Electronic Journal of Elementary Education. Vol. 15.
https://doi.org/10.26822/iejee.2023.309

Lubomirska, Anna Malgorzata; Eldevik, Sigmund ; Eikeseth, Svein ; Riis, Stephan; Budzińska, Anna (2022). The development and validation of The Social Referencing Observation Scale as a screening instrument for autism spectrum disorder. Behavioral interventions. Vol. 37.
https://doi.org/10.1002/bin.1894

Almås, Inger Karin ; Smith, Dean, P.; Eldevik, Sigmund ; Eikeseth, Svein (2022). Emergent Intraverbal and Reverse Intraverbal Behavior Following Listener Training in Children with Autism Spectrum Disorder. The Analysis of Verbal Behavior.
https://link.springer.com/article/10.1007/s40616-0

Domanska, Lidia; Wójcik, Marta; Eikeseth, Svein (2022). Teaching nonvocal children with autism to request for missing items. Behavioral interventions.
https://doi.org/10.1002/bin.1888

Lubomirska, Anna Malgorzata; Eldevik, Sigmund ; Eikeseth, Svein ; Budzińska, Anna (2022). Teaching the First Component of Social Referencing to Preschoolers with Autism; Reacting to New and Missing Objects in the Environment. International Electronic Journal of Elementary Education. Vol. 15.
https://doi.org/10.26822/iejee.2023.281

Gale, Catherine; Eikeseth, Svein ; Eikeseth, Fillip Ferreira (2022). Effects of enthusiastic and non-enthusiastic voice in praise on the behavior of children with autism and typically developing children. Behavioral interventions.
https://doi.org/10.1002/bin.1901





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Eikeseth, Svein (2017). Additional Treatment Parameters and Issues Requiring Study: Early Intensive Behavioral Intervention (EIBI). ISBN: 9783319617374. 21 s. Springer.

Eikeseth, Svein ; Svartdal, Frode (2013). Tillämpad beteendeanalys - teori och praktik. ISBN: 9789144081724. 618 s. Studentlitteratur AB.

Eikeseth, Svein ; Svartdal, Frode (2010). Anvendt atferdsanalyse: teori og praksis. ISBN: 9788205390676. 518 s. Gyldendal Akademisk.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Almås, Inger Karin ; Nergård, Albert; Eikeseth, Svein (2025). Fører lyttertrening til emergens av intraverbaler hos personer med autismespekterforstyrrelse og lignende lærevansker. NAFO seminar. Norsk atferdsanalytisk forening.

Almås, Inger Karin ; Eikeseth, Svein (2025). Etablering av intraverbaler, symposium tidlig intervensjon. NAFO seminar. Norsk atferdsanalytisk forening.

Almås, Inger Karin ; Fiskerud, Mia Josefine; Jahren, Bendik Belali Jammeh; Eikemo, Erika Julin; Eimhjellen, Randi; Skogly, Renate; Eikeseth, Svein (2024). Kan lytteratferd fremme emergente intraverbale responser? Svare på kategori spørsmål. NAFO seminar. Norsk Atferdsanalytisk Forening.

Eikeseth, Svein (2022). Bør autisme egentlig behandles?. Tidsskrift for Norsk psykologforening (Psykologtidsskriftet). Vol. 59.

Eikeseth, Svein (2022). En oppklaring om EIBI. Barnehagefolk.

Eikeseth, Svein (2022). Tynt grunnlag for motstand mot EIBI. Tidsskrift for Norsk psykologforening (Psykologtidsskriftet). Vol. 59.

Andreassen, Marita; Eikeseth, Svein ; Eldevik, Sigmund ; Lugo, Ricardo Gregorio (2022). Tidlig intervensjon (EIBI) på barn med autisme: hvilke variabler kan predikere utfall?. Den 7. Tønsbergkonferansen. NevSom .

Andreassen, Marita; Eikeseth, Svein ; Lugo, Ricardo Gregorio; Eldevik, Sigmund (2022). Early Intensive Behavioral Intervention (EIBI): Predicting Outcome and Examining Relations between Intensity, Quality and Treatment Acceptability. International Society for Autism Research (INSAR).

Almås, Inger Karin; Solli, Frida Sandbæk; Eikeseth, Svein (2021). Etablering av emergente intraverbaler. Svare på spørsmål knyttet til kategorier. NAFO seminar. Norsk atferdsanslytisk forening.

Andreassen, Marita; Eikeseth, Svein (2020). Tidlig intervensjon (EIBI) på barn med autisme: hvilke variabler kan predikere utfall?. NAFO Digital 2020. Norsk atferdsanalytisk forening (NAFO).





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.